Renunt la cardul de la BRD

Am fost azi la BRD ca sa imi regenereze parola la brd-net, parola pe care am uitat-o, fiindca de, asa-s eu, uituca. Parola e din 6 cifre, fix atitea, nici mai multe, nici mai putine, si ca sa fiu eu smechera, n-am vrut sa pun cifrele absolut obisnuite – data nasterii sau numarul de buletin, care ambele au cifre. Am vrut sa imi pun parola serioasa, sa nu cumva sa mi-o ghiceasca cineva. (Cine ar fi putut? Cand numarul de utilizator e complet random si din 8-9 cifre, pe care nici eu nu-l stiu?) Asa ca mi-am pus, si dupa ce n-am mai folosit-o vreo doua luni, am uitat-o.

Am zis ca nu conteaza, lasa, ori mi-o amintesc, ori ma duc eu daca am mare nevoie si mi-o refac. Am cautat sa vad unde se poate face parola noua si spune clar ca numai la ghiseu la sucursala bancii unde am facut cererea initiala de BRDnet. Eh, n-am avut nevoie, pina joi, cand am vrut sa vad daca s-a facut o plata online pentru care n-am primit confirmarea pe mail.

L-am sunat pe Umf acasa, sa-mi caute prin hartii sa-mi gaseasca hartia de la brd unde scrie numarul de utilizator. Mi l-a dat si am incercat vreo trei posibile combinatii de cifre drept parola, dupa care am renuntat si am asteptat sa ies de la serviciu si sa ma duc la bancomat, sa aflu din ultimele operatiuni daca mi-au saltat aia banii de pe card sau nu, pentru niste bilete. Am dedus eu ca s-ar fi luat banii, deci e ok, am platit biletele, numai ca … daca totusi se mai intimpla asta? Nu mai bine imi regenerez eu parola la brd net?

Nu eram la sucursala cu pricina, asa ca m-am dus a doua zi, vineri, dupa serviciu. La 17:30 ajung – banca are program pina la 18:00-, intru, iau bon de ordine la operatiuni cu carduri, numarul 734. Ma uit pe panouri si ridic o sprinceana: nu erau chemate decat bonuri cu 3 sute si ceva. Ma uit la ghiseul unde banuiam ca ar fi fost tanti cu cardurile (parca acolo semnasem ala de brd net), nu era nimeni. Ok, n-o fi ala biroul.. Si astept vreo 5 minute. Nimic. Mai astept vreo 5. Tot nimic. Numere numai cu 300 pe panou. Intreb la un ghiseu aleatoriu si aflu ca operatiunile cu cardul au program numai pina la 17:00. Pai nu scrie nicaieri! Nu, dar asa au.

Ok, simbata dimineata ma trezesc hotarita sa ma duc din nou. Lalai vreo doua ore prin casa, nefacand nimic, ca doar e simbata dimineata, apoi inca 45 de minute ma uit la un episod din House, pina la urma se face 11. Plec la banca. Ajung acolo, iau bon, ma uit pe panou – deja vu. Vax, zic. Astia n-au program nici simbata. De ce n-oi fi intrebat ieri? Ma duc sa ma asigur la un ghiseu oarecare: asa era, nu lucreaza decat luni-vineri de la 9 la 17. Chiar daca nu scrie nicaieri ca au program separat de restul bancii care lucreaza pina la 18 in timpul saptaminii, iar simbata de la 9 la 13, ei bine, ei nu sunt muritori de rind. Tanti, zic, ziceti-le sa puna un program deasupra ghiseului. Scris de mina, nu ma supar, numai sa fie undeva, sa vada si ochiul meu, sa nu stau ca proasta 10 minute asteptand sa-mi cheme cineva numarul de pe bon. Na, ce sa faca tanti de la ghiseul oarecare, ca n-are ea treaba cu ei. Stiu, la astia nu exista sef, nu exista birou de informatii si nu exista management. Lipseste, ce sa le ceri? Nici reclamatie n-ai unde sa faci, ca le lipseste hartia, probabil.

Deja nu mai era chestie de gluma, m-a apucat ambitia, eu vreau parola de la brd net regenerata! Azi, luni, in pauza de prinz, m-am dus iar la brd. Mi-am luat bon de ordine, m-am asigurat ca e cineva la biroul de carduri si am asteptat dupa cele doua persoane de la rind si dupa tipa care a venit insotita de o alta angajata a bancii ca ii trebuia si ei rezolvata mai repede treaba. Uatever! Dupa 10 minute am ajuns fata in fata cu pustoaica de la ghiseu.

– Buna ziua, vreau si eu doua chestii de la dumneavoastra. Sa-mi regenerati parola la brd net si sa-mi spuneti care e comisionul de transfer intre un cont brd si un cont din alta banca, suma fiind 4000 de lei.
– Sa va regenerez parola…? La BRD net…?
Se uita la mine descurajata. Asta se face la noi?
Nu, se face la chioscul cu gogosi de pe colt. Duh! Femeie, unde altundeva sa se faca? Dar i-am raspuns politicos: – asa scrie in instructiunile de pe site, ca se poate regenera numai si numai la unitatea unde am semnat cererea de activare a serviciului brd net. Adica la ei.
– Pai… eu n-am mai facut niciodata asta… Stiti… eu sunt noua.. si nu am parolele…

Of, doamne, de-asta am venit eu a treia oara? Si eram bucuroasa ca in sfarsit e cineva la ghiseu si se rezolva. Fix la fel ca si cand ar fi lipsit.

– Ok, zic, poate aflati cum se face, totusi. Ca sigur e treaba dumneavoastra. Dar pina atunci ma ajutati cu informatia? Cu comisionul la transfer?
– A, pai… aia nu stiu, nu e treaba mea
, raspunde ea, ingenua.
Aha, ca si cum ce e treaba ta stiusi! – Puteti totusi afla? Sau macar sa-mi spuneti cine stie?
O striga pe colega si o intreaba: – exista comisioane de transfer din cont in cont? (Tanti, lucrezi la banca, zau! Normal ca exista, din asta iti plateste tie un bou salariul.) Colega: Da. Ingenua mea: Si cat sunt? Colega: pina la 10 lei. Si se intoarce la clientul ei.

Ingenua spre alta colega: Olivia, se face la noi regenerare de parola pentru brd net? Olivia: Da, cred ca se face, am auzit si eu, dar nu am vazut. Bai frate, parca vorbeau de legendele olimpului. Am auzit si eu ca pe vremuri oamenii nu aveau foc, pina sa il fure Prometeu de la zei. Dar n-am trait vremurile alea.
Ingenua: Pai si cum fac?
Olivia: Stai c-o sun eu pe x-uleasca, sa vad daca stie.
Deja incepusem sa zimbesc. O fi vrajitoarea batrina care povesteste legende despre vremuri in care se puteau regenera parole la brd net?
Olivia din nou, catre Ingenua: nu raspunde.
Ingenua catre mine: Stiti, eu sunt noua si nu am parola de acces. Daca vreti va puteti duce sus la un consilier de credite, ca ei cred ca au parola…
Am facut ochii mari, mi-am inghitit o intrebare despre cine dracului angajeaza oameni fara sa le faca un instructaj de baza si sa le dea parola de acces la operatiunile pe care trebuie sa le faca in mod curent, si, dandu-mi seama ca nici daca aveam un pistol indreptat spre ea nu m-ar fi putut ajuta mai mult fiindca ea e noua si nu se pricepe, o intreb –si mai concret despre comisioane pe cine pot intreba?
Ea: Pai, pe doamnele, pe cine am intrebat si eu.
Eu: Pai doamna mi-a dat asa, o estimare vaga. Pina la 10 lei. Eu vreau sa stiu exact.
Ea: da, ele stiu.
Eu: Ok, atunci o intrebare pentru dumneavoastra: cum se inchide un cont de card?
Ea: Pai vreti sa va inchideti cardul…?
Eu o privesc resemnata. Atita poate, ce sa faca? Am vreun motiv sa-l pastrez, ma intreb? Incerc sa-mi aduc aminte cand am intalnit in BRD altceva decat incompetenta si management prost. Cred ca niciodata.
Dau din cap. Da, as vrea sa-l inchid.
Ea: Nu va trebuie decat cardul si buletinul si va anulam cardul.
Contul atasat, am aflat intreband specific, se inchide o luna jumatate mai tarziu.

Trei drumuri la banca degeaba, ca parola la brd-net tot n-am rezolvat-o. Restul am aflat de pe net. E 8 lei comisionul de transfer intre brd si alta banca. M-am dus apoi la ING si mi-am facut card. Il mai pastrez pe asta de la BRD o luna, pina ma obisnuiesc cu asta nou si apoi in inchid. Nu mai am decat sa il fac pe Umf sa schimbe banca. El are o banca si mai incompetenta decat BRD. Da, e posibil. Bancpost!

9 Comments »

  1. 1
    Umfu' Says:

    Deci bancprost rulez comparativ cu astia de la brd. E adevarat ca extrasul lor de cont e fix pix, dar barim au oameni competenti la tejghea 🙂

  2. 2
    sof Says:

    Dia, vezi ca ING are comision de intretinere card de 25 lei pe an!
    Cat despre functionarele de la banci…jale, peste tot!
    Inclusiv la BCR!

  3. 3
    KillerINC Says:

    eu de doi ani lucrez cu raiffeisen si sunt foarte multumit de ei . Am doua carduri la ei, un VISA si un MasterCard, le administrez pe ambele prin RaiffeisenOnline, dureaza doar 3-4 minut telefonic sa resetezi parola sau sa deblochezi contul de pe raiffeisen online , si se inteleg al naibii de bine cu PayPal-ul….fac transferurile din si in PayPal instantaneu, la orice ora ….

    Aaaa …si cardul VISA la mine e si pentru salariu 🙂 Chiar nu am probleme cu ei

  4. 4
    Iepurator Says:

    Io imi administrez miliardele prin ING si e cool… Si tu gogule cu bancpostu exagerezi rau. Se pare ca nu ai memoria durerii 🙂 De exemplu ca nu aveai sa iti iei nici o gaura de covrig in Dubai si beai cafea pe datorie la Starbucks ca erai var cu pakistanezii aia frustrati. De abia dupa ce ai trecut la ING au aparut si chilotii cu hipo si…

  5. 5
    adeladumitrescu Says:

    Trimite-mi CNP-ul tau pe privat si iti regenerez eu parola la BRD-Net…daca nu ai renuntat deja la card 🙂 (adela_d_01@yahoo.com)
    Nu toti BRD-isti sunt incompetenti. 😛

  6. 6
    Adrian O. Says:

    Parola de la BRD-net mi-am notat-o în două locuri sigure din casă, plus în telefon. Ca să nu o uit 🙂

  7. […] Diana are dreptate, mai bine îmi iau și eu jucăriile și mă mut în curtea ING. Tags: BRD banci Posted at 10:29 AM in Romanian Responses (0) Monday, 16 February 2009 […]

  8. 8
    Luxian Says:

    Incompetenta la ghiseu depinde de la oras la oras, de la agentie la agentie.

    La noi in Timisoara de exemplu, BRD-ul si Transilvania au cei mai competenti oameni la ghisee. Si la Raiffeisen cred ca tot la fel (nu stiu prea multe ca nu am lucrat cu ei).

    In schimb restul sunt de tot rahatul pe aici. ING – toate par abia scoase din facultate, nu dai mai mult de 22 de ani la niciuna, toate fardate in exces sau pline de cosuri pe fata, stai 5 minute in fata ghiseului pana te baga in seama.

    BCR – plin de babe. Abia au invatat sa foloseasca mouse-ul si cand intrebi ceva: „Asa zice sistemul! Nu stiu sa dau detalii!”. Te servers cu aceaiasi graba ca tipele de la ING.

    Pentru mine BRD ramane cea mai serioasa banca din cele cu care lucrat, desi are niste lipsuri la anumite capitole (BRD-NET e mai mult degeaba, cu exceptia extrasului de cont e inutil). Nu am lucrat inca cu Raiffeisen, dar am o parere buna despre el. ING in schimb mi se par cam „smecherasi”, tot timpul pot sa apara surprize.

  9. 9
    BANATEANU Says:

    eu am fost la BRD, am trecut la ING si acum ma intorc iar la BRD. MI se par toate bancile la fel si am avut si eu parte de prostia BRD.


RSS Feed for this entry

Lasă un comentariu