Carti

Stiti cum e cu cititul asta, sunt perioade cand citesti si… perioade cand ai o viata sociala plina. 🙂

Cand nu citesti e greu sa-ncepi, insa daca-ncepi cu o carte buna, apoi e si mai greu sa te opresti. Nu mai stiu cu ce-am inceput perioada asta de citit, dar tot tine de vreo 10-12 luni, si nu da semne ca s-ar termina. Ce-i drept, si acum tot o carte buna citesc – Cantec de gheata si foc. Bine, o carte e un fel de a spune. Asta e o saga lunga de 5 carti aparute si altele inca nescrise, si tot citesc la ea de…. hmmm… la inceputul toamnei, poate? De mai mult? La ei (in carte) sigur era sfarsit de vara, dar la mine nu mai stiu…

Si uneori am nevoie si de o pauza, ca atunci cand intru in lumea ghetii si focului, apoi chiar intru, si ma mai supar pe cate o desfasurare de evenimente, nu-mi pica bine cand se-ntampla ceva cu vreun personaj drag, sau ma plictisesc daca nu prea vad personajele de care-mi pasa vreme de 50-100 de pagini, asa ca mai am doua carti incepute. Dar voiam sa ajung la altceva.

Acum vreo doua-trei saptamani primesc un mail de la thebookdepository.co.uk ca au iarasi un maraton de 24ore/24carti-la-super-reduceri care-ncepea la pranz. Imi plac astia de la bookdepository ca trimit cartile gratis, ceea ce e un mare plus daca iti iei carti din alte tari, ca de obicei ajungi sa le platesti dublu cu transportul. Si au si reduceri. In fine, in doua ore cat mai era pana sa inceapa, am uitat complet de maratonul lor, iar cand mi-am amintit, a doua zi, erau ultimele 2 ore, iar cartile nu ma interesau. Dar cred ca ideea e sa te faca sa intri pe site, ca odata intrata imi amintesc ca voiam sa caut ceva, sau ma uit pe cele mai vandute, sau nu stiu cum ma-nvart, dar dau peste minim 2-3 carti pe care le vreau si fara de care nu pot trai mai mult de o luna.

Normal ca citeam deja la cartea a 4-a sau a 5-a din Cantec de gheata si foc, si pe langa asta mai aveam una de texte scurte, pentru cand vreau sa ma culc devreme in loc sa stau pan’ la 2-3 dimineata prinsa in carte. Dar cand am dat peste doua carti de povestiri scurte, fantastice, de-ale lui Neil Gaiman cu diverse reduceri, n-am putut rezista. Adica zau, mai e si transportul gratis… Si pe langa asta fantasticul lui Neil Gaiman e minunat. Am comandat si cartea viitoare, care inca n-a apucat sa fie publicata. Traiasca pre-order-ul. 🙂 Trebuie sa apara… Pan’ la urma am comandat 4 carti, 3 de gaiman si una despre care am citit pe un blog.

Partea cea mai grozava? Cartile vin separat, cate una – cate una, cat sa te bucuri de mai multe ori. 🙂

Prima a venit neanuntata, in loc sa primesc hartiuta sa ma duc s-o iau de la colete am primit telefon de la un vecin ca e un plic mare la avizier pentru mine – nu incapuse in casuta postala si il lasase tanti postarita pe undeva pe-acolo, ca l-oi gasi eu… Celelalte doua si mai haios, am primit doua hartiute, una pe numele mamei, una pe numele lui tata, fiecare aveau la posta cate doua scrisori voluminoase. M-am dus sa le iau eu, ca tot voiam sa intreb de coletele mele care nu mai ajungeau, si constat ca de fapt erau cartile mele, pe numele meu, numai ca, daca tot e magie, sa fie (uan din carti se numeste M is for Magic), in loc sa fie un tichet pentru mine sa le ridic erau doua pentru parintii mei. Si cat pe ce sa nici nu mi le dea tanti scarba de la scrisori recomandate, ca n-as locui la aceeasi adresa cu parintii mei. Ce legatura au parintii pan’ la urma? Cartile erau pe numele meu…

Acum o astept pe a 4-a. Cred ca abia maine iese de sub tipar. Pan’ la craciun trebuie sa ajunga – sa vedem in ce fel isi face aparitia. Daca se parasuteaza direct la mine-n brate cand ma duc sa-mi iau covrigi promit sa il sun pe Gaiman sa-i spun sa puna mai putin praf de stele in cartile lui. 😀

Lasă un răspuns

