Numai cei vrednici vor pasi in imparatia parodontax

Mai stiti ca ziceam ca pot masura timpul in tuburi de pasta de dinti? A plecat umf in dubai iar si doua zile mai tirziu storceam ultima picatura de pasta de dinti din tub. Si puteti sa ma credeti, era ultima! Pina se intoarce acasa, mai trece un tub. 😛

Cu apa de gura si ata dentara am supravietuit pina azi (fiindca la mine pasta de dinti e vitala, nu se poate trai fara!) cand am fost sa-mi cumpar un nou tub. Numai ca, avand chef de noi descoperiri, n-am luat colgate-ul obisnuit. Mi-am zis sa incerc… cum ii zice? Parondontax. Scria pe ea ca e utila in caz de gingii inflamate si sangerari, si cum am asa ceva de cand imi pot aduce aminte, am zis ca n-ar strica.

In plus era 19 lei si am presupus ca la banii astia trebuie sa fie o minune de pasta de dinti. Singura dificultate a fost sa aleg intre clasic si fluoride, sau asa ceva. Pina la urma mi-a zis ca tot am chef de inovatii, nu are nici un rost sa iau clasic.

Venind de la hypermarket mi-am pus ceva de mincare si am mincat repede. Mi-era si foame, adica n-am mincat doar ca sa ma spal pe dinti dupa masa! Insa dupa ce am mincat asta a fost primul gand, noua mea pasta de dinti. Am fugit la baie, am dat drumul la apa (noroc ca apa rece mai e, ca aia calda e oprita pe perioada nedeterminata) si am desfacut tubul de pasta de dinti.

Stiu ca atunci cand te speli pe dinti ideea e sa deschizi gura, dar n-a mai fost nevoie, ca mi-a cazut mandibula instantaneu si am ramas cu gura cascata cand am vazut culoarea. Ok, nu ma asteptam la dungulite si nuante, ca aquafresh in trei culori, dar ma gandeam ca e alba, sau albastra, sau verde, culori clasice pentru pasta de dinti. Nu, parodontax are culoarea puroiului sangeriu. Mai deschis un pic. Pe cuvant. Si consistenta … cum sa spun ca sa nu provoc greata? (asta daca n-ati renuntat deja sa cititi dupa ce v-am descris culoarea) Stiti cum e pasta de dinti o pasta neteda si continua? Asta iti da senzatia ca e maioneza pe cale sa se taie.

Si totusi, revenindu-mi din surpriza si inca mai pastrind ceva din entuziasmul pe care-l aveam inaintea deschiderii tubului, mi-am pus pe periuta si am dat s-o duc spre dinti, numai ca am simtit un miros de mucegai. M-am oprit. M-am uitat in jur, de la ce poate fi? Inspir adinc. Nimic. Mi s-o fi parut. Duc iar periuta spre dinti, iar vine mirosul. Ma uit la periuta – nu cumva oi fi gresit periuta, oi fi una din secolul 3 dupa Hristos? Nu stiu cum ar fi ajuns la mine in baie, dar parca periuta  miroase… Dar nu, e periuta mea, cumparata acum doua saptamani. Si-atunci?

Da, exact, e pasta de dinti. Bine, hai, culoarea si textura am inteles, nu-s importante, zicem ca e „organica” fiindca e la moda, si ce e „organic” nu trebuie sa fie aspectuos, dar sa miroasa a mucegai?!!! Cum vine asta? De obicei cand te speli pe dinti ramai cu senzatia aia de menta artificiala proaspata, e un gust placut, fresh. Cu asta cum fac? Vin seara in pat, dupa ce m-am spalat pe dinti, il sarut pe umf si il vad cum se duce sa se clateasca repede prin gura?

Ca sa prind curaj caut apa de gura. E acolo, linga robinet, unde am lasat-o. Sunt in siguranta, dupa ce ma spal am cu ce sa schimb gustul. Poate ca totusi e doar mirosul, imi zic in gand… poate gustul e ok… Inchid ochii (de parca ar avea vreo legatura!), imi tin respiratia si bag periuta in gura. Cu tot cu pasta bleah, da.

Aroma de carpa mucegaita e acolo, dar e greu s-o observ din cauza surprizei care mi-a paralizat simturile si gandurile. Mi-a ramas o singura idee care se izbeste bezmetica de peretii capului meu:  PASTA DE DINTI E SARATA!!!!!

Si nu e numai sarata. Are un gust total neasteptat, necunoscut, ne-comun nici unei paste de dinti. Si pe deasupra chiar e sarata! Si cu aroma de mucegai. Cu textura de crema rinceda si culoare de… nu mai zic, lasa.

Sunt total nedumerita. E intentionat asa? Un fel de test, numai cei vrednici vor avea parte de imparatia pastei de dinti impotriva inflamatiei gingiilor? Numai cei care isi pot infrina iminentul „gag reflex” pot sa se bucure de pasta de dinti cu mucegai? E ceva „pentru cunoscatori”, ca brinza albastra?

13 Comments »

  1. 1
    alexandra Says:

    ha ha ha…..s-a mai pacalit unul(pardon, una!). Ti-am zis eu vineri ca iti aduc o pasta de dinti..ghici ce! la asta ma refeream=))))
    Am cumparat si eu una acum vreo 2 luni si nu am reusit sa nu vomit incercand-o 😀

  2. 2
    animal00 Says:

    io numa daia folosesc 😀

  3. 3
    teribilisimo Says:

    acuma, na, si eu tot numai de-aia folosesc ca n-am vrut sa-mi iau alta. 😛
    am zis ca de mor si tot ma spal cu ea pe dinti, dar n-a fost chiar asa nasol. acum m-am si obisnuit, nu mai ma deranjeaza aroma de mucegai si culoarea, doar gustul sarat ma mai sacaie din cand in cand, dar imi aduce aminte de copilarie, cand eram la tara si ramineam fara pasta de dinti si bunica ma punea sa ma spal pe dinti cu sare.

  4. 4
    teribilisimo Says:

    uah, vai, au schimbat nenii de la wordpress zumbilicii!!!! Acum 😛 chiar arata ca scoate limba, nu ca inainte cand nu-ti dadeai seama daca zimbeste si e dat cu ruj sau are limba. 😀 Si asta e dragut, cu mandibula dislocata 🙂 hihi

  5. 5
    Mathilda Says:

    faptul ca nu are tot felul de arome si culori inseamna ca e naturala. deci e mult mai buna, plus ca te obisnuiesti in timp.si e mult mai de calitate decat pastele obisnuite…

  6. 6
    teribilisimo Says:

    da, te obisnuiesti in timp… de fapt.. acum orice alta pasta de dinti pare dulce si ciudata, pe linga asta sarata 😀 si acum tot parodontax folosesc, si apropo, treaba cu sangerarile, totally untrue: inca imi singereaza gingiile. dar m-am obisnuit cu gustul si mi se pare normal ca pasta de dinti sa fie asa.

    dar prima experienta cu ea e de neuitat 😀

  7. 7
    Marius30 Says:

    Pretul e prea mare, de fapt este enorm pentru o pasta de dinti. Fiind facuta de unul dintre cei mai mari producatori mondiali de medicamente, sa zicem ca-i o pasta „facuta bine”! Cica ar contine extracte din plante, 6 la numar, si bicarbonat de sodiu. Clatirea cavitatii bucale cu bicarbonat de sodiu ajuta contra durerilor de dinti. Alternative la Parodontax, incercate de mine: AslaMed, Lacalut.

  8. 8
    teribilisimo Says:

    mda… eu am trecut la sensodyne verde. 😀 imi place mai mult.

  9. 9
    Tara Says:

    @teribilisimo: te felicit ca ai trecut pragul celor doua saptamani de acomodare cu gustul sarat al Parodontaxului :)) cat despre efectul benefic, este adevarat ca opreste sangerarea gingivala, dar o simpla pasta de dinti, oricat de eficienta ar fi, nu inlatura si factorul favorizant al gingivitelor, respectiv tartrul; asa ca iti recomand sa incerci un detartraj si periaj la un cabinet stomatologic…corect facut, un detartraj supra si subgingival inlatura tartrul de pe toate suprafetele dentare…chiar daca, pe moment, e posibil sa sangerezi mai mult decat la periaj, dupa sedinta de detartraj ar trebui sa vezi o schimbare in bine a starii gingiilor tale. inca un lucru foarte important: sa nu ocolesti la periaj zona de gingie care sangereaza 🙂 numai bine!

  10. 10
    Catalina Says:

    O pasta de dinti extraordinara! Datorita unui amestec excelent de bicarbonat, sare si plante a rezultat o pasta curativa de nota 10! Isi merita fiecare banut! Ce mai conteaza gustul putin neobisnuit, daca isi face treaba? Decat un sapun simplu ca Colgate cu fel de fel de arome puternice, mai bine ceva cu adevarat eficient ca Parodontax!

  11. 12
    romanta Says:

    merita nota 10 plus aceasta pasta de dinti PARODONTAX SI GUSTUL NU ESTE RAU DELOC ,.

  12. 13
    criss Says:

    vreau sa va intreb si eu ceva: daca ati folosit apa de gura parodontax, chiar exista riscul de colorare a dintilor? asa scrie la indicatii dar nu inteleg de ce. oare sa fie adevarat??? eu is moarta dupa dintii albi


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

