Atitudini diferite, aceleasi stergatoare

Citeam azi la razvan exarhu pe blog ca ridicatul stergatoarelor a devenit sportul favorit in bucuresti, fie ca esti parcat cum si unde trebuie, fie ca (si mai ales daca) nu. In Pitesti se intimpla rar, si cred ca de-aia nici nu inteleg eu atitudinea. Poate doar daca dai peste un administrator de scara bolnav cu nervii care sta agatzat in spatele perdelei de la bucatarie, ca sa vada cine vine si cine pleaca, si te-ai trezit sa parchezi fix pe locul unde parcheaza fi-su cand vine in weekend. Si atunci ridicatul stergatoarelor e cea mai buna chestie care se poate intimpla. 🙂 Dar activitatea mi-e cunoscuta fiindca am mai vazut masini cu stergatoarele in aer. Prima data mi s-a parut haios, ca si cum ar fi la concert. Apoi mi-a zis cineva ce inseamna. 🙂

Insa mi-am adus aminte, nu stiu daca v-am povestit cand am gasit un stergator ridicat la masina in dubai… Parcarea e inauntru, la subsolul cladirii de locuinte, si coboram noi cu liftul, ne ducem la masina, si vad stergatorul de la sofer ridicat. Raman cu ochii cascati la el si il intreb pe umf „ce e cu asta? si aici se ridica stergatoare?”. Locurile sunt numerotate si fiecare apartament are unul sau mai multe locuri de parcare, in functie de numarul de dormitoare, asa ca, nestiind ce sa cred, m-am gandit ca o fi parcat pe locul altcuiva. Dar apoi am vazut ca-s mai multe cu stergatoarele pe sus. Ce se intimpla?

A ris de mine. Acolo stergatorul ridicat inseamna cu totul altceva. Inseamna ca indianul care spala masini prin parcare ti-a spalat masina. Deci e… de bine! Acelasi gest, alta atitudine.

Asa ca ma gandesc… practic nu faptul ca-ti ridica stergatoarele e ofensa, nu? Ca doar nu e asa mare problema sa le pui la loc. Mai degraba ce semnifica stergatorul deranjeaza. Cand te anunta ca masina e curata luna, e de bine. Faptul ca cineva te-a injurat ca ai parcat aiurea si n-are loc de tine, e de rau. Pai si atunci, n-ar fi cel mai simplu ca nu parchezi aiurea, ca sa n-aiba de ce sa te-njure? Iar daca n-ai parcat aiurea.. nu inseamna decat ca a trecut pe acolo cineva cu probleme psihice si in cazul asta, e bine ai scapat cu stergatoarele ridicate si nu s-a hotarit sa dea cu pietre in geamuri si sa picteze michimausi, ca na, orice e posibil…

Deci nu pricep de ce atita vehementa impotriva unora care ridica niste stergatoare. Ori iti atrag atentia ca n-ai parcat bine, de cele mai multe ori, si ar trebui sa accepti ca asa e, ori, in rarele momente cand erai „in regula” si te-ai trezit cu stergatoarele pe sus… be cool about it. 🙂 Inchipuie-ti ca masina ta amortise si avea chef sa dea din stergatoare un pic…

Lasă un comentariu