BRD si carduri online

Acum vreun an si ceva m-am dus la BRD, unde am cardul de salariu, sa-i intreb daca nu cumva pot sa-l folosesc online. S-au uitat la mine bine, s-au privit intre ele, au revenit cu privirea inapoi pe mine… n-oi fi vreun hacher de-ala de-au auzit ele la televizor? Parca n-as parea… hacherii sunt liceeni cu cosuri, cred ele, si mai ales de gen masculin. Ce-oi fi vrand eu sa fac online cu cardul de nu pot sa scot bani de la bancomat?

Pana la urma una si-a spus sa ma ajute cu un sfat, si-mi zice: Dar stiti, nu sunteti in siguranta sa folositi cardul online. Pe internet sunt tot felul de smecherii. Mai bine sa nu va faceti card online.

Am ramas putin fara grai, cat pe ce sa zic sarumana madam, ca ma scosesi din prostie, si io care era cat pe ce sa dau cardul pe mina smecherilor de pe net! Dar mi-am revenit repede, nici nu s-a vazut momentul de slabiciune.

Bine, bine, zic eu, multumesc de grija, dar se poate folosi online? Nu, vine raspunsul sec. Si… pot semna un docoment, ceva, acolo, ca sa se poata? (ca na, mai iesisem si eu din porumb, mai vazusem cum se mai procedeaza pe la o banca, pe la alta…) Nu se poate. Oftez. Ma asteptam… Ma resemnez. Oricum pe net sunt tot felul de smecherii… 😛

Asta era acum un an si ceva, poate chiar doi. Acum vreun an, cand mi-am facut cont de online banking la brd-net am intrebat iar daca pot face plati online la comercianti. Nu stie, nu crede, n-a vazut, n-a auzit. Online banking inseamna sa-mi consult balanta de cont online si sa imi platesc facturi sau sa fac transferuri online, dar din aplicatia lor si numai la conturi pe care le definesc dinainte. Adica sa nu ma trezesc eu ca am chef sa tranfer intr-un cont pe care nu l-am notat in fisa-cerere de online-banking. Si, zic, atunci nu prea ma ajuta, nu-i asa? Doar ca nu mai vin la bancomat, ca tot facturile alea le pot plati si online, si alte transferuri nu pot. Asa-i, zice. Comision cat e, intreb. Zero, zice ea.

Platesc lumina, din interfata lor online, intr-o seara, si constat ca zero era nivelul de informatii pe care il dau do’nsoarele de la ghiseul carduri de la BRD. Comisionul era de 7 lei si un pic. Noroc ca nu am platit gazele, imi zic cand vad, ca plateam de 4 ori mai mult decat faceau. (Stiti… eu… nu prea… gatesc… si gazle imi vin cam 1 leu, poate 1 leu cincizeci pe luna…).

Ieri ma duc din nou la banca. Imi zic, poate de data asta dau peste una mai informata. Slabe sanse, dar cine stie, poate si-a schimbat si banca politica de carduri, in loc sa dea sfaturi cum sa nu folosesc cardul, poate-mi da posibilitatea sa-l folosesc! Si ma duc la acelasi ghiseu de carduri (cu inima stransa). O don’soara.

‘Na ziua! Am si eu un card Visa si vreau sa stiu cum fac sa-l folosesc online. Se uita la mine lung. Asta nu-i semn bun! Mi-e ca face blocaj mental, ceva. Ah, nu! se misca! e ok. Isi invarte capul dupa o colega. Auzi draga, tu stii… colega vorbea cu o clienta, iar alta colega din spate striga la una de peste doua ghisee ceva. Draga, cum faci sa…  colega din spate ridea in hohote. Frustrata, don’soara de la ghiseul meu se intoarce: Hei!  apoi se intoarce la colega din dreapta:  Cum faci sa folosesti un card online? (colega:)Ce card? (eu:)Visa. De-ala personalizat, cu sportivi. Se uita si colega la mine lung. Noroc cu colega din spate care imi striga de peste ghisee: Sunati la Vocalis! Aha, si ce fac, mi-l activeaza ei? Da, da, sunati la ei. Si imi da don’soara de la ghiseu un fel de carte de vizita cu niste numere brd pe acolo.

Ies din banca, intrebandu-ma de ce mai au ‘don’soare’ la ghisee, cand ar putea sa posteze un numar mare de telefon pe un geam, nici n-as mai avea nevoie sa intru… fac 10 pasi si-mi aduc aminte ca trebuia sa-mi platesc si telefonul. Duh, stupid! Ma intorc la bancomat, platesc telefonul si imi dau seama ca numarul de telefon n-ar putea sa dea bani alora care vin sa-si scoata de pe card cand nu merge nici un bancomat brd in tot orasul. Deci sunt bune si don’soarele la ceva. La asta, si la chemat tehnicianul ca sa elibereze cardurile mancate de aparatele hraparete, din ce povestea alexandra… Dar asta e o alta poveste, o las pe ea s-o spuna 🙂

Sun la vocalis, increzatoare. Nu prea inteleg pe ce butoane sa apas ca sa activez cardul pentru plati online, pana la urma nimeresc sa vorbesc cu o don’soara. Imi spune ca trebuie sa intru pe site, la brd, la persoane fizice, operatiuni curente, carduri… ok, ok, stati un pic ca nu-s la calculator. Moment. Deci, zic, nu puteti sa-l activati dumneavoastra? Nu, zice o voce mirata. Eu asa intelesesem de la don’soara de la ghiseu. (De fapt de la don’soara de la ghiseul din spatele don’soarei de la ghiseu, dar nu i-am mai zis…) Nu, intrati pe site si-l activati singura de la e-commerce de pe site. Buuun, zic, tare simplu. Multumesc, ma descurc eu cand ajung la un calculator.

Ma bate un gand daca sa ma duc inapoi la don’soara de la ghiseu sa-i zic si ei, poate o mai intreaba careva… Dar lasa.

… …

Azi in schimb imi dau seama ca oricum va trebui sa mai fac un drum. Pare-se ca atunci cand razi de altii… ti se intampla si tie… Mi-e rusine sa recunosc, dar mi-am uitat parola de la online banking, ala facut acum un an si nu pot sa mai vad extrasuld e cont online, asa ca nu pot verifica daca au plecat banii sau nu din cont, cand am platit online o camera de hotel. Am mai auzit eu de la altii cum ca au probleme cu cardurile brd la platile online si ar fi bine sa verific inainte sa ajung in roma si sa ma trezesc pe strada…

Deci… mai bine ca nu m-am dus sa-i zic don’soarei cum se activeaza 3dSecure la card, nu-i asa? Ca acum tre’ sa ma duc sa-mi reseteze parola 😀

(PS: vreti sa stiti de ce am uitat-o? nu e vina mea, tot a lor e, evident! parola trebuie sa fie din 6 cifre. obligatoriu, nici mai mult, nici mai putin, nici litere. 6 cifre. si care-s cele mai comune 6 cifre? pai data de nastere sau numarul de buletin, desigur, sau poate numarul de telefon. numai ca eu zic nu, e prea banal si prea usor de ghicit, de parca ar vrea cineva sa intre sa-mi plateasca factura la telefon!!!! ca ce altceva ar putea sa faca din contul ala?? si nu-mi pun data de nastere, pun ceva mult mai greu de ghicit. ce? habar nu mai am!!!! dar asa-i ca e vina lor? daca ma lasau sa pun o parola cum trebuie, o aveam din 15-20 alfanumerice si n-o uitam!)

3 Comments »

  1. 1
    CornneL Says:

    pfiu…si eu tocmai azi vroiam sa activez un card ca sa poata faca plati online…si am vazut ca ti`a zis tipa aia unde sa intri pe site… pfoai..cat cautam ….ms mult… GJ

  2. 2
    Mihai Says:

    Merita sa faci plati pe internet insa cu mare atentie la adresa de sus si pe unde bagi informatiile. Iti recoamnd cu caldura sa platesti unde este 3D secure sau poti achita cu PayPal.


RSS Feed for this entry

Lasă un comentariu