Pentru cel care nu vrea sa calculeze secundele

Ignorati articolul asta, va rog, e doar pentru cineva care insista sa afle raspunsul fara sa calculeze, si a intrat de doua ori azi pe blog dintr-o cautare pe google dupa „cate secunde sunt intr-un an jumatate”. M-am gandit ca pana sa intre si a treia oara, tot sperand sa gaseasca ceva, sa ii spun si raspunsul, numai ca va fi dezamagit sa afle ca sunt mai multe raspunsuri… asta e, viata nu e niciodata simpla!

Asa deci, dragule, daca-mi dai voie, am sa-ti spun Georgel, fiindca nu stiu cum te cheama. Deci Georgel, anii sunt formati dintr-un numar de zile, iar zilele din ore, si orele pot fi reduse la secunde. Problema e ca, desi orele au acelasi numar de secunde si zilele acelasi numar de ore, in conventia moderna, anii sunt nehotariti, unii au 366 de zile, aia bisecti, iar altii 365, aia normali. Asa ca trebuie sa te hotarasti ce ani ai tu, sa inmultesti cate zile sunt intr-un an jumate cu 24 de ore intr-o zi si apoi cu 3600 de secunde intr-o ora si rezolvi problema. Acuma, daca ti-e lene, uite rezultatele:

– daca sunt doi ani de 365 de zile, atunci un an jumate are 47.304.000 de secunde

– daca e un an normal si jumatate de an bisect, sunt 47 347 200 secunde

– daca e un an bisect si jumatate de an de 365 de zile, atunci avem 47 390 400 de secunde

 Bine Georgele? Hai, nu mai calcula, ia raspunsurile direct si vezi daca castigi la ConQuiztador 🙂

[ Much Later Edit: pentru xyz, programatorul lenes, facem si calcul de secunde intr-o luna, dar si lunile, ca si anii, sunt de mai multe feluri, draga xyz (ce bine ca nu trebuie sa te mai botez eu, ca ti-ai dat un nume), asa ca avem calculul pentru luna februarie, cu si fara ziua 29, si apoi cele pentru 30 si 31 de zile. si pentru simplitate, am pus ora/zi/luni/ani:

O ora  – 3600 secunde
O zi – 86400 secunde
Februarie 28 de zile – 2.419.200 secunde
Februarie 29 de zile –  2.505.600 secunde
O luna de 30 de zile – 2.592.000 secunde
O luna de 31 de zile –  2.678.400 secunde
Un an normal – 31.536.000 secunde
Un an bisect – 31.622.400 secunde

//end of Edit]

6 Comments »

  1. 1
    Alex Says:

    Da’ ce suparata esti pe Georgel…of of…oricum cred ca o sa aprecieze ca i-ai dat raspunsul asa de promt..poate asta era si scopul lui

  2. 2
    Roxana Says:

    Dar daca e a doua jumatate a unui an bisect si un an normal? :)) Chiar si jumatatea e relativa.. jumatate ca nr de luni.. ca nr de secunde… iooooi… in ce probleme intri intr-o singura secunda…
    Acum totusi.. imi ridic semne de intrebare serioase referitoare la intelighentia dlui Google, daca il trimite pe bietul om in mod consistent la blogul tau..

  3. 3
    teribilisimo Says:

    adica, ce, ar trebui sa-l trimita in mod inconstient? 😀

    si uite, daca omul a insistat, i-am calculat frumusel. daca vrea cu prima sau a doua jumatate, sau daca nu stie sa aleaga intre aia plina si aia goala (tot jumatati), acuma… nu pot decide eu pentru Georgel, nu?

    (ps: inca astept sa ma intre o data… dar nimic… au ramas tot doua cautari)

  4. 4
    xyz Says:

    :)) georgel ca georgel , sti .. exista comunitatea programatorilor drogati carora le e lene sa calculeze cate secunde sunt intr o luna si dau de bloguri ca asta .. :)) , no tare faza , dar ar fi fost si mai tare daca faceai si calculul pe luna si cred ca ai fi avut si mai multe search uri ;))

  5. 5
    Cineva Says:

    eu mi-am terminat tema!yuhu!cu ajutorul blogului…


RSS Feed for this entry

Lasă un comentariu