Cateva zile acasa

Se intampla ca de vreo 4 zile am stat mai mult acasa acasa si constat cu o ridicare de spranceana ca nu m-am plictisit, ba chiar as putea sa mai petrec o saptamana lucrand de acasa, din fotoliu, imbracata in pijama pana la ora 5 dupa amiaza, cand se termina programul si inchid calculatorul.

Din nefericire au fost zile de regim alimentar strict, asa ca n-am putut lua pauza sa dau o raita prin gradina si sa mananc rosii cherry sau merele de sub geam. Apropo, cat orez credeti ca poate manca cineva inainte sa i se ingusteze ochii si sa inceapa sa inteleaga chinezeste? La un moment dat am aflat ca pot manca si morcov, friptura la gratar si banana. „Uite cate optiuni ai”, imi spune doctorita mea telefonica, Geo, pe un ton serios. O multime, raspund eu zambind si gandindu-ma cum oare mi-a placut candva orezul? Si cat de apetisant arata gogoselele alea date prin zahar pe farfurie… Ma duc sa mai beau un ceai de menta. :))

Nici macar semintele mele nu le-am mai mancat de vreo saptamana. Am vreo cateva feluri de seminte pe care le mananc la micul dejun, cu iaurt si fulgi de ovaz si fructe, de care mi se cam luase, dar acum mi s-a facut dor de ele. M-am hotarat ca macar o masa pe zi sa fie sanatoasa, asa ca mi-am luat seminte de tot felul – de in, de canepa, de amaranth, de floarea soarelui, cu samburi de piersici (sau caise ?) si alune de padure crude, plus merisoare confiate ca sa fie dulce. Toata lumea crede ca am luat-o un pic pe alaturi, ce atata grija de ce mananc? Dar ei nu stiu ca eu si Marin ne-am vorbit sa traim 120 de ani. El nu stiu cum face treaba asta, dar eu incep ziua cu seminte.

Ce-i drept, semintele de canepa au fost cel mai mare amuzament pentru prieteni care ma intrebau daca mi-am „fumat” semintele si daca pot sa vorbeasca cu mine acum sau sa-mi dea o vreme sa plutesc spre infint? 😛 Si bineinteles, se lasa cu gustat de seminte si se constata ca-s bune, dar daca-i opreste politia pe drum spre casa sa stiu ca ma dau in gat, ca nu risca ei sa proteje dealeri de seminte. 🙂 A, si am luat si ulei de canepa. De-asta uitasem. E bun ca are omegi de-aia de care indeasa astia la teve in margarina, si ii are natural si in combinatia perfecta, mai ceva ca pestele (pestele – animalul ala de inoata, in apa, iar carnea lui e plina de uleiuri bune, stiti, nu?). Doar ca ai mei in familie nu prea mananca salate, iar aia de rosii n-o vor cu nici un chip cu alt ulei decat de floarea soarelui, asa ca am ajuns sa-l folosim mai mult pe post de crema de seara pentru fata si maini. E grozav si in postura asta. 🙂

Azi am facut bulion. In familie, din rosiile din gradina. Ultima data cand am facut, acum vreo doua saptamani, am umplut o oala mare de rosii cherry, am dat prin masina, am scurs, am pus la fiert, iar la final aveam un borcanel. Unul. L-am mancat cu spaghete. 😀 Acum cred ca ies mai multe, fiindca am adunat toate rosiile din curte, tot ce nu mai era verde. Am avut rosii cherry rotunde si zemoase, cherry lunguiete si pline si dulci, rosii galbene (o multime si foarte zemoase), rosii trandafirii carnoase si rosii portocalii de suceava. Am pus la pastrare seminte de la toate, asa ca daca vreti vreun fel de rosie dati de veste. Cele trandafirii si cele portocalii sunt mari, sunt soiuri vechi romanesti si nu le am de la plic, ci de la banca de gene din Suceava. Dar fiind foarte mari au fost si cele care au mai avut pete si bube, ca dureaza prea mult pana sa se coaca. Insa toate mi-au placut si mai pun si la anul.

Din intamplare i-au placut si lui Cedric si era sa ne lase fara materie prima pentru bulion. In timp ce taiam rosiile trandafirii si le scoteam coditele si alte parti se tot invartea pe langa mine si incercam sa-l conving ca nu-i plac rosiile. Pana i-am dat una, sa vada. Si mi-a arata ca-i plac. Asa de mult ca a mancat vreo doua rosii, in timp ce eu ma tot minunam si ii tot dadeam, felie dupa felie. Apoi i-am dat numai partile pe care le scoteam, ca la gabaritul lui Cedric imi era teama ca pana se satura el de rosii o sa ramana iar un singur borcanel de bulion. Oricum, a mancat tot ce i-am dat si mai astept sa se mai coaca, sa vad daca era doar o toana de-o zi sau vrea sa se faca vegetarian…

Si-asa, ai mei tocmai si-au facut 3 cutii de plantat legume pentru la primavara – stiti cutia mea de legume, nu? aia in care mi-am incercat cele cateva idei prinse de prin permacultura -, macar sa stie de acum ce prefera cainele sa manance la anul. 🙂

Lasă un răspuns

