Harta taierilor de paduri

Gataaaa, in sfarsit s-a lansat harta taierilor de paduri, aplicatia online unde poate tot omul sa spuna ca a vazut paduri taiate cand a fost la munte, sau cu bicicleta, sau la picnic, sau pur si simplu a trecut pe acolo in drum spre ceva. Si stie ca nu spune degeaba.

harta.plantamfaptebune.ro

harta.plantamfaptebune.ro

Am trecut prin treaba asta si eu, am vazut paduri taiate si n-am stiut cui sa spun. Ba chiar am vazut in timp ce drujbele inca lucrau, si am anuntat (pe mail, cu coordonate GPS si poze) singura autoritate la care m-am putut gandi (in afar’ de politia cine-stie-carei-comune de care apartine dealul chelit de drujbe), adica Directia Silvica, de unde mi-a venit un raspuns destul de plictisit, ca in zona aia padurea e privata, nu au ei treaba. Atat. Ce sa zic, ii doare la basca.

Acum e mai simplu. Vad padure taiata? Fac poza, iau coordonatele si le pun pe harta taierilor de la plantam fapte bune. De-acolo voluntarii PFB verifica, anunta autoritarile si asteapta raspuns, cer documente si autorizatii si nu lasa nimic balta din cauza de institutii de stat prea plictisite sa faca ceva.

Pentru cine n-are drumuri pe langa paduri dar ii place sa stea pe google maps, se poate face si altceva: se iau la inspectat padurile pe hartile din satelit. Se vad si acolo, cu un pic de rabdare, o gramada de locuri care in loc de verzi sunt maronii din lipsa de paduri, si cu drumuri de acces pentru camioanele care au transportat bustenii. Gasiti pe site-ul cu harta taierilor descriere cu treaba asta.

Ce e mai important pentru mine e ca, facand parte din PFB, stiu oamenii din spatele hartii si stiu dedicarea lor. Adica orice raportare de taiere care se va face o sa fie verificata si va fi luata in serios, nu va fi tratata cu nepasarea peste care dai de obicei.

❤ harta taierilor de paduri. se vede, nu?😀

 

PS: pentru tata, in caz ca citeste, fiindca stiu ca nu va sti sa desluseasca ultima propozitie de mai sus, ❤ = inima = love

😛

2 Comments »

  1. 1
    vacitim Says:

    No, ps-ul sa stii ca e bun si pentru mine :)))))))


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

