Cu masina plutind pe riu

Am fost in weekend la munte, la o actiune de ecologizare a campingurilor de la cetatea Poienari, pe Arges, cu un vechi prieten si gasca lui. Am strans si ceva gunoaie, dar mai bine va povestesc cum s-a transformat o dupa-amiaza ploioasa si putin cam prea lenesa, intr-una plina de evenimente si actiune. Sau si mai bine va arat ce-am filmat.🙂 (si acum regret ca nu aveam decat camera foto la mine, si am filmat cu aia, ca pe cea video am lasat-o acasa. n-o sa mai fac greseala asta.)

Pe scurt, pina la filme, treaba sta cam asa: terminasem noi de curatat valea si incepuse iara ploaia. Si ploua marunt dar fara semne de oprire, dupa ce noaptea precedenta fusese o furtuna in toata regula si riul se umflase binisor. Pe partea cealalta a riului erau doua masini, care trecusera prin vad ziua precedenta, inainte de ploi, cand apa era mica. N-au mai avut rabdare sa scada apa, dimpotriva, vazand ca ploua iar si-au zis sa treaca atunci, cat mai repede, cat inca se mai poate. Au chemat un escavator sa „netezeasca” un pic vadul, sa coboare si sa iasa mai usor, si apoi au inceput traversarea. Si prima masina a trecut, cu un pic de ajutor de la un 4×4, cu un cablu de tractare ce s-a rupt dar s-a legat la loc, in fine, a trecut. A doua insa…

Cu acelasi 4×4 si acelasi cablu de tractare n-a mai iesit de data asta. S-a poticnit intr-o piatra, cablul s-a rupt din nou, apa s-a umflat si masina s-a intors pe cursul apei. Abia in momentul asta am inceput eu sa filmez, dupa ce am auzit tipete disperate de pe malul celalalt, unde ramasese populatia feminina a celor doua masini. Baietii din tabara de corturi au sarit sa tina masina, iar eu am scos camera foto sa filmez incercarile de a trage masina la mal. In 5 minute apa s-a umflat, de unde venea pina la genunchi, a ajuns pina la briu, tipetele de pe mal au devenit isterice, si voluntarii sariti in apa sa scoata masina s-au dublat ca numar doar ca s-o poata tine pe loc. In timpul asta barajul de la Vidraru, 7 km mai sus, se umpluse si curgea prin gurile de supra-plin. (uite o poza aici: http://www.turism-arges.ro/wp-content/uploads/2009/07/lake-viidraru1.jpg ca sa intelegeti cam ce inseamna asta.)

Totul a durat cam jumatate de ora, timp in care a venit si politia, si jandarmii, si escavatorul inapoi, si cu ajutorul baietilor ‘ecologisti’ si a altor cativa tineri de la corturile din jur, plus o sfoara rezistenta venita intr-un final de undeva de la masinile de pe drum, dupa cateva incercari nereusite, au scos intr-un final masina.

Nu s-a terminat insa aici, fiindca va ziceam mai devreme de tipetele isterice de pe malul opus pentru care a venit salvarea, care n-avea cum ajunge la ele. Dupa inca un pic de vreme si cateva atacuri de panica si stari de lesin pe malul celalalt, au venit jandarmii cu veste de salvare si au facut o frumoasa actiune de traversare a riului cu ajutorul fringhiei. Am filmat-o si pe asta, vedeti mai jos, insa ce-i si mai frumos? Dupa ce s-au chinuit sa aduca toate femeile de pe partea cealalta a riului a venit nenea cu masina de teren de mai devreme si ne-a aratat ce frumos trece prin albia riului fara nici o problema. Doar ca nu era sa se complice el sa le treaca, daca tot venisera jandarmii, nu?😉

Si actiunea jandarmilor (sau sa fi fost pompieri? chiar nu stiu):

Inainte sa vina jandarmii se formase un lant de oameni si deja trecusera doua persoane:

Si la sfarsit poza cu masina care trece lejer prin apa, fara eforturi, dar care nu s-a deranjat sa le treaca pe femeile isterice pe care le astepta ambulanta pe partea cealalta a riului. Asta atitudine, nu-i asa?

13 Comments »

  1. 1
    Glumetzu Says:

    O iesire la munte… de neuitat🙂

  2. 2
    denisa Says:

    ca un adevarat reporter in zonele calamitate: precis si documentat!

  3. 3
    dulciki Says:

    waw!!! mai rar se întîmplă așa ceva🙂 ce peripeții!! pentru unii cred că va fi de neuitat această plimbare la munte!🙂

  4. 4
    Dan Badea Says:

    Chiar te pricepi la reportaj, mult mai bine decat multe dintre fatucile de la Curvierul si sTOP. o poza buna spune mai mult decat o pagina de ziar cu text… Tine-o tot asa!

  5. 5
    teribilisimo Says:

    Butonam aseara telecomanda in pauzele de la „Two and a half men” si… „su’prizaaa!!!”, cum zicea Marcel. Pe Realitatea am vazut filmuletele editate sa iasa o stire scurta. E, ce taste aurite are Dan? Reporter ma fac cand ma fac mare!😛

  6. 6
    Danutza Says:

    Ua, ce aventura😀
    Si nu ti-au dat si ei numele pe post? „Brava reporterita anonima, Diana, a surprins aceste imagini socante”😛

  7. 7
    teribilisimo Says:

    Ei, cred ca taiasera si partea cu YouTube de pe filmulete, ar fi fost culmea, deci, sa scrie ‘teribilisimo’ pe ele. Oamenii astia nu citeaza surse nici cand iau din locuri mai cunoscute, dar de la mine?🙂

  8. 8
    Taunilee Jones Says:

    Bravo Diana, frumos reportaj! Apropo, tu cu ce te ocupi? Vorba lui Dan, tu scrii mult mai bine decat reporterizdele din presa locala…si cand ma gandesc ca eu i-am pus pe aia sa treaca raul…uite ce subiect tare ai scos :))

    • 9
      teribilisimo Says:

      Tu esti initiatorul. Fara tine era o dupa-amiaza ploioasa si cam plictisitoare. Asa, uite ce evenimente interesante.🙂
      Eu sunt programator. De scris… am invatat in clasele primare si de-atunci perseverez. N-am nici o legatura cu presa, chiar daca ma vezi numai cu aparatul de fotografiat in mina, e doar de amuzament si placere personala.

  9. 10
    baba Says:

    bravo.uite cum dintr-un om de „taste” ajungi un om de „litere”

  10. 12
    Danutza Says:

    Am vazut filmuletul si pe Pro-TV aseara🙂

    Si nu ai mai scris in ultimul timp povesti😛 nimic de pitici, melci si alte oratanii. Eu vreau o poveste cu o pisica albastra cu buline.

    Sau poze cu ea, e la alegere😀

  11. 13
    capca1 Says:

    Doamne, mi-i drag! Asta e romanul, frate! Saritor , nevoie mare, cand e vorba de interesul personal!


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

