Tornada in Pitesti?

Ieri cand sa plec de la serviciu direct la Bucuresti cum imi propusesem mi-am dat seama ca mi-am uitat palaria, si cum fara palarie nu ma primeau la mare m-am dus sa o iau inainte sa ma duc la maxi taxi. Din acest motiv ploaia m-a prins in aceeasi cladire cu Politia Pasapoarte Pitesti, intr-o scara, la parter, in spate, unde asteptam sa treaca, fiindca ploua abundent.

De acolo din spatele cladirii n-am vazut mare lucru, doar ca de vreo 3 ori ploaia a inceput s-o ia razna si sa bata din toate partile in loc sa vina de sus, iar vintul parea ca vrea sa scoata usa de la scara din balamale. Batea asa de puternic incat a culcat vreo doi pomisori, iar eu ma imaginam zburand daca as fi iesit afara.

Abia cand am ajuns in fata blocului am vazut cat de puternic a fost de fapt. Un acoperis de tabla era infasurat in jurul chioscului de covrigi, un altul, am aflat mai tarziu, doborise un panou publicitar peste strada, iar exact in fata politiei pasapoarte plouase cu bucati de ciment. Si nu mititele! Le-am facut poze, doar ca n-am cum sa pun pozele acum, ca n-am cablul de la aparat la mine, insa revin cand am ocazia.

Tot mai tarziu am aflat ca bolovanii cazuti pe masini si pe pavaj au fost smulsi din balustrada armata cu fier beton de pe terasa de sus a blocului. Si mai interesant e ca la nici 50 de metri de unde fusesera smulse bucati de beton armat de cateva kilograme, cu tot cu acoperisuri de tabla, pe aceeasi terasa, stateau linistite, dupa furtuna, pungi si sticle de plastic. Asa ca mi-e neclar… cum a fost vijelia asta, numai prin anumite locuri? Cu forta sa rupa beton armat dar nu sa ia niste sticle de plastic?

Si cum ma gandeam la ce-am vazut eu in spatele blocului, un vint cu puterea aia, cu ploaia mergand in toate directiile, si cu o traiectorie foarte restrinsa in care face pagube mari prin forta vintului…. aia nu cumva e o tornada?

[edit: m-am intors de la mare, acum pun si pozele:]

Lasă un răspuns

