Vis si realitate, deja-vu

Acum vreo doua nopti am visat unul din rarele mele vise neplacute, similar-repetitive si aiurea, legat de incidentul cu „spargatorul„. Iar auzeam pe cineva la usa, voia sa intre, iar ma duc sa vad ce e, cine e, usa incuiata bine si frumos, cand sa ajung cu ochiul la vizor intra o mina pe acolo si apoi restul de om necunoscut (sau mutant de trece prin pereti, de unde sa stiu eu ce era!). Noroc ca de data asta a fost scurt, cum ajungea individul sa treaca prin usa, iar eu sa ma gandesc cum descui mai repede sa ies, m-am trezit. Cu un sentiment ciudat, ca dupa fiecare vis urit.

Hei! Am descoperit ca tot in perioada asta am avut vise pe acelasi tipar si anul trecut. O fi ceva care se repeta anual? Asa vad din data articolului cu spargatorul. Tot sfarsit de mai, 2009. Heh, o fi o chestie aniversara! 😀

Ieri pe seara tocmai ma ridicasem de pe canapea -nuStiuInCeScopCaAmUitatComplet- cand aud o rapaiala scurta in usa, intorc capul spre acolo si vad ca cineva apasa pe clanta. Dupa o rapida reasezare a organelor interne (anume cred ca mi-a cazut inima-n stomac si creierul, lesinand, s-a rezemat de urechea dreapta) care a durat doar o fractiune de secunda, cu un sentiment de deja-vu, ma indrept spre usa, dar in timp ce merg creierul meu intra in viteza si gandeste ceva in genul „daca sunt ai mei, totusi? chiar daca m-ar fi sunat inainte sau ar fi sunat de jos de la interfon, nu ar fi venit ca nebunii sa-mi deschida usa, dar ar putea fi ei, ca altfel cine are tupeul sa-mi apese pe clanta direct, sa intre?” si intreb, din mers, pina sa ajung la vizor, „cine e?” – poate-mi raspunde o voce cunoscuta, gandesc eu intre „freaking out” si speranta unei relaxari.

Eu.

Ajung la vizor (nu intra nici o mina pe acolo, e semn bun), vad catre dreapta o mogaldeata cu par alb, buclat. Mintea mea da eroare. Care eu? Intreb din nou, „cine e?”

Eu, de la 6. Deschide un pic.

Va dati seama ca aici visul si realitatea se despart. Nu se poate ca spargatorul din visul meu sa fie septuagenara, asa ca oscilez intre teama care-mi ramasese din asocierea cu visul si nedumerirea ca cine e baba asta, de ce vrea sa intre si ce vrea de la mine? De la 6 ce? Apartamentul? Adica e o vecina? „Ce doriti?” intreb prin usa

Deschide un pic.

Creierul meu, blocat pe supozitii simple, accepta ca vecina cu parul alb nu pare sa fie amenintatoare, dar e prea insistenta si nu e deloc explicita. Nu e inspaimantatoare nici fizic, as dovedi-o repede la trinta – sa iau spray-ul cu piper in mina? – dar pina sa deschid trebuie sa stiu, ce vrea de la mine? Asa ca urmeaza o a doua repetitie de intrebare: „ce doriti?”

La care baba se intoarce si pleaca in sus pe scari fara un cuvant.
Eu ramin cu ochiul zgait pe vizor, mai-mai sa-mi iasa pe-acolo de uimire. A plecat baba. M-a lasat paf. Eu acum ce fac? Ramin cu mintea blocata si cu ochiul pe vizor vreo 20 de secunde, pina urca la etajul de deasupra. Nu se mai vede. Ce-a fost asta? Mai vine inapoi? Deschid? Ce sens mai are sa deschid? Mintea mea incepe sa se miste si corpul ii urmeaza exemplul, asa ca iau ochiul de pe vizor si ajung sa realizez ca …

hehe, coincidenta naibii, si baba gresise etajul, ca si „spargatorul” de acum cativa ani. Probabil ca voia sa-si viziteze baba prietena de la 5, doar ca a nimerit la mine, la 4. Cand a zis ca e „ea, de la 6”, era vorba de etajul 6. Iar merge liftul in hopuri si cand apesi pe 5 se opreste la 4? S-a mai intimplat… n-ar fi o noutate.

Gata, s-a facut lumina in mintea mea. Cat pe ce sa ies cu spray-ul la baba :D, ca vrea sa intre peste mine, si ea probabil se intreba „ce-are asta de nu-mi deschide?” pina s-a prins ca n-a nimerit bine. Apoi a dat bir cu fugitii: „Aoleu! Cred ca am gresit etajul! Repede in sus pe scari! Poate iese vreuna din casa cu spray cu piper la mine! Fugiiiiti!”

5 Comments »

  1. 1
    Je Says:

    incepi sa ai vise premonitorii 😀

  2. 2
    teribilisimo Says:

    atunci trebuie sa am mai mare grija ce visez!
    o sa ma gandesc numai la excursii in hawaii seara inainte de culcare.

  3. 3
    sofia Says:

    Di, peste 30 de ani….aceasi chestie baba Sofia vine pe la Di :)), dar atunci o sa stam amandoua la casa si o sa avem nepoti :)) si o sa ne pricepem sa facem mnacare:))

  4. 4
    sofia Says:

    Nici sa scriu cuvantul mancare nu pot:))

  5. 5
    teribilisimo Says:

    te legi cumva de ciorba mea de legume? a iesit surprinzator de buna de data asta! 😀


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

