Inapoi acasa… de ceva vreme

M-am intors de la Herculane si de la Severin, deja de o saptamana doua saptamani. Nu stiu cum fuge timpul… Inca nici n-am vazut toate pozele pe care le-am facut. Voiam sa le micsorez, sa le selectez, sa le aranjez, sa le pun aici sa le vedeti si voi… dupa multe intentii si putin timp am reusit sa le aranjez pe cele din Severin si Orsova, inca n-am ajuns la cele din Herculane.

Dar weekendul trecut am fost si la actiunea de cartat mormane de gunoi, si am si de acolo poze. Of, ce de mai sunt! 🙂 Si cat gunoi! Am pus cateva pe net, ca sa le trimit echipei mele de cartare, dar sa nu va speriati de cat gunoi e pozat acolo – n-am pus nici jumate din pozele cu gunoi pe care le-am facut. Dar bine, asta era tot scopul actiunii, sa gasim gunoiul, sa-i notam coordonatele si sa-l tragem in poza, pentru actiunea viitoare de curatare Let’s do it, Romania! care vrea sa scape lumea tara de gunoaie intr-o singura zi. Oricum, la cate gunoaie am vazut, incep sa cred ca nu se poate intr-o luna, ce sa vorbim de o zi, dar cum sunt voluntar inscris pe liste incerc sa-mi pastrez entuziasmul viu. Deci, zic, pozele!

Iar despre concediu, ce sa va spun, Herculane e plictisitor in draci in luna aprilie, si pe deasupra nici una dintre piscinele cu apa termala nu-s dechise. Cladirile vechi si somptuoase din statiunea veche, care nu mai au ferestre, au etaje darimate pe interior si stau sa cada sunt interesante si bune de pozat si de admirat, dar iti umplu maxim jumatate de zi, chiar incluzand o vizita intr-una dintre ele, calcand cu atentie printre podele prabusite si coloane macinate si cu ochii dupa caramizi care stau sa cada sau prvind cerul prin acoperisul lipsa. Culmea e ca in cladirea cu pricina locuiau oameni – la demisol, care presupun ca nu era la fel de darimat ca restul cladirii, dar nici grozav nu putea fi.

Am facut baie in apa fierbinte si sulfuroasa, aparent si radioactiva, din ce am citit pe diverse siteuri, in niste bazine construite de locuitorii oraselului, undeva la marginea drumului, linga riul Cerna. Astea sunt mereu deschise, spre deosebire de stranduri si piscine, fiindca in astea vine teava de apa direct din izvorul cald, si mai departe de varsa in Cerna. Dar sunt mici. Oricum, inca nu luminez noaptea si nici nu mi-a crescut o mina in plus, am verificat zilnic astea doua saptamani, deci apa nu e suficient de radioactiva sa fie nociva. Pe deasupra n-am reusit nici macar sa ma transform intr-un supererou.

Cand te plictisesti si nu gasesti un loc decent unde sa maninci in Herculane, si pe deasupra ai si masina, te duci in Orsova. Cand dupa cautari pe burta goala nu gasesti in Orsova nici un loc decent sau indecent in care sa poti minca, si pe deasupra observi si statuia omului protestand cu furculita in mina, iti dai seama ca in orasul asta n-ai nici o sansa, iar stomacul tau ti-a luat-o inainte si a plecat deja spre Severin, asa ca n-ai alta cale decat sa-l urmezi.

Orosva, omul cu furculita

Omul cu furculita din Orsova

Nu mai ai de trecut decat de vreo 10-15 semafoare fiindca pe jumatate din drum se lucreaza ba pe o banda, ba pe cealalta, si ajungi in Drobeta. Avand destul timp am facut poze la drum si am cautat pe net cea mai buna pizzerie. Am gasit pizzeria Craft si nu spunea prostii netul, pizza a fost chiar buna, pizzeria plina, cam mult fum, dar evenimentul cu sticla de ketchup care a explodat la o masa vecina a fost interesant pe post de entertainment. 😀

Si linga Severin e o pensiune, Smile, la care-am stat o noapte, in drum spre Herculane, chiar pe malul Dunarii. Ba are si o terasa/ponton printre scandurile careia se vede apa intunecata. Insa Dunarea la asfintit vazuta de pe terasa asta arata superb. Mai ales daca nu e nimeni in jur, fiindca inca nu e nici jumatatea lui aprilie si nu-s destui nebuni sa vrea sa stea la o pensiune pe malul Dunarii cand afara e frig.

Dunarea spre asfintit

Dunarea spre asfintit

Mai sunt cateva lucruri dragute de fotografiat in Severin, ca ruinele castrului Drobeta, din curtea muzeului, sau turnul de apa despre care nu stiu prea multe, doar ca era linga „Scoala Primara De Baeti Nr 3”, sau fintina arteziana cu pesti mari de ciment, dar si mai multe poze gasiti aici. Plus ca atunci cand o sa gasesc un pic de timp tot acolo pun si restul de poze. 🙂

Castrul Drobeta

Castrul Drobeta

Turnul de apa

Turnul de apa

Pestele albastru

Pestele cu coama albastra

Orsova

Orsova - arata mai frumos de la departare 🙂

1 Comment »

  1. 1
    sofia Says:

    Pozele astea zici ca-s vederi!


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

