Quiche Lorraine de la Betty Crocker

Am zis ca va zic de quich-a pe care am facut-o luni si pe care am uitat s-o pozez in fazele de conceptie, asa ca azi am luat cele cateva poze pe care le-am facut, sa vi le arat si sa va fac pofta, dar ca sa nu imi fac treaba prea usoara, am uitat reteta scrisa acasa. Noroc ca am scris-o dupa o reteta de pe net, de pe bettycrocker.com, ghinion ca acolo cantitatile sunt date in „cups” si „oz”. Sper ca imi amintesc cat si ce am pus, sa nu ma apuc sa calculez iar cat inseamna „3/4 cup + o lingura”  de unt, ca ma las pagubasa.

Asta e a doua oara cand am facut quiche, dar fiindca prima data mi-a iesit cam dezastruos am cautat alta retzeta, si in asta erau si niste smecherii, cum ar fi coacerea blatului vreo 10 minute, inainte sa pui chestii in el, ca sa fie deja rumenit un pic, si niste chestii explicate ca pentru incepatori ca mine, anume ca baconul se prajeste inainte, sau ca ciupercile, daca tii musai sa le adaugi, ar fi bine sa fie putine si sa fie din borcan si stoarse bine de tot, sa nu lase un kil’ de zeama cand se fac. Bine, nu zice asta cu ciupercile, asta e invatzata pe pielea mea de la anterioara. Tot pe pielea mea am invatzat ca blatul ala chiar trebuie intins cu rolofletzul, ca altfel e prea gros si cu cocoloase si nu iese bun.

Acuma sa incepem cu finalul si sa va arat poze de cand am scos-o din cuptor.

Quiche lorraine

Quiche lorraine

Quiche lorraine

La 10 minute dupa ce am scos-o din cuptor, ca mai mult n-am reusit sa mai rezistam

Quiche

Si mai de aproape

Si sa revenim la reteta lui betty – care betty e un personaj imaginar, dar imi place cum gateste. Ne trebuie o tava de placinta/prajitura rotunda de vreo 20-22 de cm diametru, in care vom face quiche, un aragaz, un cuptor, un frigider, multe vase curate si vreo 2 ore libere. Ne mai trebuie si ingredientele, care-s cam asa…

Pentru blat:   125 g faina, jumatate de pachet de unt taiat marunt, 3 linguri de apa rece si un sfert de lingurita de sare. (la astea le-am facut poza, ca voiam sa pozez tot, dar apoi am uitat si urmatoarea poza e facuta abia cand bag totul in cuptor)

Ei, asa-i ca e un prim pas foarte bun? Doar ca urmatorii pasi lipsesc...

Pentru umplutura: 8 felii de bacon prajit crispy si taiat marunt, o ceapa mica (sau jumatate, dupa parerea mea) taiata si mai marunt, 150 de grame de cascaval sau brinza – eu am pus jumate mozarella si jumate brinza gruyere, care e o brinza fermentata, mai uscata – date pe razatoare, 4 oua mari, un pahar mare de smantina (de 400 ml ar trebui sa fie de ajuns), sare, piper, orice alte condimente va plac, si daca vreti si aveti, si un pumn de ciuperci feliate scoase din brocan, stoarse si taiate marunt.

Pasul 1, facem coca.

Faina si sarea se amesteca intr-un bol, se pune untul peste si se amesteca bine, ori cu mixerul, ori cum am facut eu, taind untul in bucatele mici cu furculita, dinainte, si apoi amestecand – cu aceeasi furculita – untul cu faina pina m-am plictisit. Apoi se pun pe rind cele 3 linguri de apa, si se tot amesteca sa se umezeasca un pic, si-apoi se baga mina si se aduna coca. Se face o minge de coca, se inveleste in plastic si se baga la frigider 45 de minute.

Pasul 2, cum sa ne ocupam cele 45 de minute…

Dupa ce coca e in frigider alegi o ceapa mica, sau o ceapa medie si iei doar jumatate, o tai marutn si-o pui deoparte. Pui in tigaie cele 8 felii de bacon si le lasi pina se prajesc bine si par crocante, desi ale mele nu erau crocante, ci doar lipicioase. Apoi le tai feliute, cat se poate, si le pui si pe astea deoparte. Iei brinza si o dai pe razatoare. Daca e vorba de mozarella nu prea ai sanse cu razatoarea, ca e prea moale, asa ca o tai cubulete cat mai mici. O pui si pe asta la o parte pentru mai tarziu.

Intr-un bol batzi cele 4 oua, rastorni cutia de smantina, sarea, piperul, si amesteci bine. Tot aici am pus si ciupercile, si un pic din mozarella, dar nu e musai. Lasi toata chestia intr-o parte, dai drumul la cuptor si te uiti la ceas, au trecut 45 de minute? Daca n-au trecut inca ia o pauza si asteapta sa treaca.

Pasul 3, intindem coca si o bagam un pic la cuptor

45 de minute sunt gata, se scoate coca de la frigider si se intinde ruland-o cu sticla de bacardi breezer, in cazul meu, sau cu ce aveti la indemina, pina cand are diametrul mai mare decat tava cu vreo 3-4 centimetri. Asta fiindca trebuie s-o punem in tava, sa se ridice pe peretii tavii, si sa iasa un pic si peste. Si dupa ce o intindem o punem in tava – procesul de pus in tava e cu schepsis: impaturim foaia intinsa in jumatate si iar in jumatate, o ridicam, o punem in tava si o despaturim acolo, fiindca daca incercam s-o luam intreaga si ne-mpaturita, face buba -, rulam marginile spre interior (cum eu am uitat sa fac si mi s-au ars marginile, de le-am taiat apoi!). Pe coca se pune acum folie de aluminiu, se preseaza folia de aluminiu sa fie exact lipita de coca, si pe fundul si pe marginile tavii, si se baga la cuptorul incins la 220 de grade timp de 10 minute. Eu n-am cuptor cu grade, asa ca am dat la treapta 7.

Dupa 10 minute se scoate folia de aluminiu si se lasa tava cu coca inca 2 minute la cuptor, dupa care se scoate ca sa punem umplutura. Coca ar trebui sa fie vag maronie acum, si daca se umfla pe fund apasam usor umflaturile cu dosul lingurii, sa scoatem aerul de acolo. Dupa ce o scoatem dam si cuptorul mai mic, la 160 de grade – eu aici am trecut la treapta 4, dar nu stiu daca e vreo corespondenta intre 160 de grade si treapta mea 4.

Pasul 4, punem umplutura si dam iar la cuptor

Cand am terminat-o mi-am amintit si de poze...

Punem baconul, ceapa, brinza, direct in placinta, apoi turnam deasupra ouale cu smantina si condimente (si ciuperci), pina umplem placinta. Din fericire a fost chiar la fix inaltimea tavii. Si apoi bagam la cuptor, la 160 de grade, 45-50 de minute, zice Betty, dar la mine au fost cam 30 de minute, deci probabil ca erau mai multe grade, nu stiu. Oricum, cand se maroneste pe deasupra o incercati cu un cutit, daca bagati cutitul in centru si iese curat atunci e gata.

Pasul 5, si asta e important….

Trebuie lasata sa se raceasca, macar 10-15 minute, oricat de bine ar mirosi si oricat de foame ti-ar fi! Asta am testat-o pe limba lui Umf.

Ies cam 6 portii. Depinde cat de foame iti e…

Pofta buna!

3 Comments »

  1. 1
    sofia Says:

    Arata tare bine, vreau si eu, dar de unde 2 ore libere?

  2. 2
    danutza Says:

    Inca ma „chinui” cu aparatul de gatit la aburi 😀
    Chapeau!

  3. 3
    Ionutz POPESCU Says:

    arata super !!!!


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

