Interior 16, exterior gri.

De ieri mi-a rasarit un telefon pe birou. Total neasteptat si fara sa stiu de ce, a venit un coleg si mi l-a montat. Un telefon fix, cu interior. Am facut ochii mari catre telefonul care-a venit fara explicatii. Interior 16, mi-a zis colegul. Pot sa sun in firma, sau sa fiu sunata din firma. Sau pot sa sun in afara firmei, daca formez 9 in fata.

Doar ca… noi in firma folosim coardele vocale, sa transportam sunetul de la un birou la altul, sau, in caz ca vrem sa vorbim cu departamentul de la etajul de sus, avem messenger. Si messenger avem toti. Telefon doar unii. Pe linga asta, daca vreau sa sun in afara firmei, sun de pe telefonul meu mobil ca e telefon in interes personal, asa ca nici 9 n-am sa formez prea des. Deci ii prevad telefonului o viata gri si trista, de totala inutilitate. Ma intreb cu ce-o fi gresit intr-o viata anterioara ca sa se nasca telefon pe biroul meu.

Asta fiindca eu cred ca el, telefonul, ar vrea sa fie util prin functiile lui. E un fel de scop intrinsec al oricarui obiect, nu? O usa vrea sa fie deschisa si inchisa, o hartie vrea sa fie scrisa -sau macar facuta avion-, o pinza viseaza sa fie pictata, o piatra asteapta sa fie aruncata, o nuca traieste asteptand momentul cand va fi mincata, si asa mai departe. Telefonul gri de pe biroul meu insa si-a ratat vocatia. Asta daca nu cumva a visat intotdeauna sa serveasca unui scop estetic, sau sa fie un press-papier ceva cam neindeminatic. Estetic vorbind insa… e gri. Si obisnuit. Are un buton portocaliu, dar nu reuseste sa-l salveze de la banalitate. Ramine deci press-papier.

De ce va povestesc despre karma nefericita si destinul tragic al telefonului de pe biroul meu? Pentru ca imi place titlul si a trebuit sa scriu un articol numai ca sa pun titlul asta. Deci da. Am telefon pe birou. Interior 16, exterior gri.

1 Comment »

  1. 1
    Cristii00 Says:

    Eu am asa: interior 562, exterior negru.


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

