Strazi prin Montmartre

Astazi avem alte poze din Paris, de data asta din Montmartre, zona veche a Parisului. Aici sus,  pe butte Montmartre, ai senzatia ca vezi, istoric, cum a crescut Parisul. Mai ales ca dupa ce vezi morile de vant si viile pline de struguri, case mititele si vechi, strazi pietruite, ajungi sus de tot si ai tot Parisul sub ochi, acolo jos, intins, imens, peste tot in jurul tau. 

(Mica paranteza: am gasit aici  imagini cu un Montmartre vechi, 1700-1800. Era un deal cu vii si mori de vint. 🙂

paris-montmartrec

si inchid paranteza, ne intoarcem in virful colinei de unde se vede Parisul.)

Apoi cobori pe strazi cu hoteluri si imobile de 4-5 etaje, case lipite una de alta de la un capat la altul al strazii care unduieste vertical pe doua varfuri de deal si se termina intr-o scara lunga, apoi alte strazi si alte scari, pina ajungi in Place Pigalle si te uiti furis cu coltul ochiului in toate sexshopurile si barurile pe linga care treci, cautand o „fille de joie” („domnisoara”) si intrebandu-te daca totusi ziua e un moment potrivit sa le cauti. 🙂 E o curiozitate justificata totusi…

A, si cel mai frumos pentru mine, trecand pe toate strazile astea te intrebi oare in care colt statea candva Edith Piaf cantand? In care dintre hotelurile astea a stat cand era tinara, cand abia devenea cunoscuta? Oare care dintre ziduri au auzit vocea ei? 🙂

paris12

paris13

paris19

paris20

paris21

paris22

paris24

paris25

paris27

paris28

paris32

paris33

paris34

paris35

paris36

paris37

paris-cafe

A, si cateva cu noi pe scarile din Montmartre, pe care Umf le-a urcat resemnat, dar bombanind. Una are si un nume predestinat: „Rue du Calvaire” care inseamna, tradus, un fel de „dealul Golgotei”, stiti voi, ala cu crucificarile, care trebuia urcat inainte sa-ti dai duhul. Umf a inteles pe deplin ironia acestui nume 😀

paris-scari

paris-scari2

Si am urcat si eu scari, nu numai el. Am suferit impreuna 🙂 Numai ca mie mi-a placut 😀 Uite, am si eu poza:

paris-scari-d1

Ce ziceti? A, nu credeti ca sunt eu? Ba da, eu sunt, stiu ca nu se vede aici, dar e vina lui Umf ca ramasese prea mult in urma cand a facut poza.  Uite pun una mai de aproape, ca l-am asteptat sa vina. 😛

paris-scari-d2

A, si inca una, ca e haioasa. Daca nu stateam la Etap, uite aici, era ceva si mai ieftin:

Cu cortul si canapeaua in Montmartre.

Cu cortul si canapeaua in Montmartre.

Cam atit pentu azi, ca sunt prea multe poze si se epuizeaza blogul pina le incarca pe toate. 😛 Mai am colectia mea de arta murala din Montmartre si cea de cubulete de zahar, dar aia e o singura poza, chiar daca-s mai multe cubulete. 🙂 Nu scapati pina nu le vedeti oricum. Le pun zilele astea.

3 Comments »

  1. 1
    Roxana Says:

    Mdea.. frumos.. ce sa zic..
    Umbla vorba prin sat ca aveti doua belete de plembarica pe Sena disponibile… asa o fi? 🙂

  2. 2
    teribilisimo Says:

    N-am vazut asa ceva domle! Satul asta stie tot! Nu poti sa tii un secret nici daca-l spui noaptea, soptit, in fintina. Tot se afla!

    Avem, ca urechea lu’ musiu’ nu ne-a permis sa ne dam cu vaporul. Te duci la Paris? 😀

  3. 3
    Ionut Says:

    Super, te invidiez…


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

