Ţ O M A P A N T

Oamenii aia destepti care studiaza creierii au dreptate, fir-ar sa fie. Imbatranim si uitam. Neuronii se plictisesc si nu mai raspund cand ii chemi in ajutor. Cred ca unii-s chiar plecati in vacanta. O saptamina intreaga l-am cautat pe neuronul Grigore al 5-lea, ca sa imi spuna cum se numeste o strada din Pitesti – nu era pe nicaieri. Asta-i neuronul responsabil cu strazile. Mai are un prieten neuron, Pius al 17-lea, care stie bulevarde si cartiere, dar asta nu m-a putut ajuta decat cu localizarea aproximativa a strazii, ca numele tot nu-l stia. Si cu Grigore al 5-lea cine stie pe unde, a trebuit sa intreb lumea din jur. Culmea, dar cred ca atunci era o conventie regionala a neuronilor cu strazile, ca nici unul nu stia. Abia peste doua zile m-a sunat Umf si mi-a zis (Scoroboaia  – poftim, ce nume! normal ca il uit!). Grigore al lui se intorsese.

Nu ca l-ar chema tot Grigore, am zis si eu asa… Fiecare ii are cu alte nume, ca altfel s-ar cofunda intre ei la conventiile lor neuronale. Ai mei au toti nume de papi. Nu stiu de ce, n-am inteles, si nici nu stiu pe cine sa intreb. Cred ca are legatura cu caciulita aia mica din varful capului… Sau poate nu. Oricum, eu asa ii stiu, asa ii strig. Pe nume. Nu raspund la cutu-cutu-neuronu’ sau pis-pis sau alte apelative de-astea comune. Si daca nu stii cum ii cheama, cam greu dai peste ce cauti, ca se eschiveaza fiecare: ca nu e treaba lui, ca n-a auzit, ca sa intreb pe altcineva ca ei au treaba…

De exemplu, ca de-aia am pus titlul, pe vremea cand eram in scoala generala si jucam ŢOMAPANT (ultimul T vine de la total, daca il stiti in versiunea ŢOMAPAN), stiam o gramada de capitale de tari, stiam fluvii, munti… Acum ma chinui sa aflu ce neuron era responsabil cu tomapantul si pe unde s-a ascuns. Am incercat recent sa vad cate judete are Romania, asa, ca exercitiu de memorie. Parca-mi aduc aminte ca numarul era pe undeva pe linga 40. Si cum nu puteam sa aleg calea simpla, sa ma uit pe net sa vad cate sunt, m-am apucat sa numar pe degete, in ordine alfabetica. Eram, ce-i drept, in masina, cu nimic mai bun de facut.

Din nefericire mi-au iesit vreo 32. Nu bine. Am solicitat ajutorul intregii parti de familie aflata cu mine in masina si am ajuns, impreuna, pe la 38. Tot ne lipsesc cateva. Cate erau? 42 cu sau fara Bucuresti? Eu le invatasem pe vremea cand lui Ilfov i se punea drept prepozitie Sectorul Agricol. Asta inseamna ca s-a mai adaugat unul, sau era calculat si el? Imi e total neclar. Oricum, ne lipsesc minim 4 judete de la apel. Si cand i-am cerut ajutorul neuronului, ia-l de unde nu-i.

Abia atunci mi-am dat seama ca neuronul cu judetele e acelasi neuron cu tomapant, adica neuronul geografic. Pe asta il cheama Urban intaiul, tin eu minte dintr-a opta, cand am facut cunostinta. Eu ii ziceam Rural, asa, la misto, si cred ca s-a suparat pe mine. M-a ajutat el ce m-a ajutat, ca stiu ca-ntr-a 8-a am fost la olimpiada la geografie, dar pina la urma si-a luat vacanta intr-o tara indepartata, un loc cu verdeata :P  si tare mi-e teama ca a emigrat definitiv. Am vrut sa gasesc alt neuron sa-i dau responsabilitatea asta cu geografia, dar toti se fac ca ploua. Vreau sa ma apuc de ŢOMAPANT din nou, dar fara neuronul geografic n-am prea mare incredere… Sigur ma bate orice scolar.

Are cineva un neuron in plus? Vreau sa-l acomodez la mine si sa-l invat geografie? Sau… are cineva un neuron care stie deja geografie? Ar fi mai simplu asa😀

5 Comments »

  1. 1
    Florin Samareanu Says:

    Pai de ce ai vrea sa iti dublezi nr de neuroni?😛

  2. 2
    teribilisimo Says:

    Domle, ma jignesti. Nici pe departe nu i-as dubla, ca n-am loc in cap de atatia. Dupa ultimul recensamant sunt 371. N-ai vazut ca am mai multi neuroni decat aufost papi la roma? Ca au inceput sa-si ia numere aleatoare. Nu mai tin cont ca sunt mai putini Papi decat numarul lor de pe tricou. Am verificat, sa stii, Papa Pius al 17-lea nu s-a nascut inca.

  3. 3
    teribilisimo Says:

    (sau daca s-a nascut nu-l cheama asa…)

  4. 4
    sofia Says:

    Di, pentru ca la mine Coasta de Ajur e in State, sa nu te bazezi pe un imprumut de neuroni de la mine, ai mei nu sunt nici botrzati, nici culti!

  5. 5
    sofia Says:

    am vrut sa scriu botezati!


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

