Cereale injuste!!! (revista presei si nedreptati cotidiene)

Printre „minunatiile” Romaniei de azi care te fac sa nu mai ridici din sprincene la nimic din ce se petrece in jur, sa ti se para ca n-are rost sa te mai miri de care e mai tampit decat cine fiindca oricum nu-i nimeni mai breaz, sa intelegi adevarata ratiune care sta in spatele truismului „life is a bith and then you die”, nu stiu cum mai am indrazneala sa spun ca: ma simt nedreptatita!!!! Ei bine printre miile de nedreptati intimplate in vietile noastre in ultimele cateva zile, a mea e sigur cea mai mare.

Nu, nu mi-au pus cip in pasaport – cu asta puteam trai. Apropo, cand am fost in Dubai ultima data mi-au scanat retina si am supravietuit. Nu am vazut semnul diavolului in asta. Ca imi pun sau nu cip in pasaport, de-aia mor eu? Am cip in cheia de la masina, in laptop, in mp3 player, e cu ceva mai grav daca am si in pasaport?

Nici nu mi-au respins numarul de telefon in parlament, cum am auzit eu ca se mai intimpla mai nou, mai ales parlamentarilor neatenti, cu voturile astea la gramada, en gros. Si daca mi-l respingeau ce? Doar nu voiam sa fi adoptat. Prefer sa ramina al meu, nu-l dau spre adoptie. Deci nu, nici asta nu e marea nedreptate.

Nici macar nu ma deranjeaza ca li se maresc salariile preotilor, fiindca habar nu am cat erau salariile alea, ca sa stiu daca trebuiau sau nu marite. Poate ca cineva asculta atit de rugaciuni cat si de interese politice, desi ma intreb eu ce au facut bun preotii ca sa merite sa ii platesc eu din taxele catre stat? A, dar stai ca eu sunt programator si nu platesc impozit. Deci nu din banii mei ii creste salariul popii. Mda, cum sa zic, o fi injust, dar nu se aplica la mine. Cel putin anul asta. 🙂

Ce m-ar mai putea deranja? General Motors care a venit la colindat si prin Europa dupa ce a vazut ca a capatat o bucatica buna de la guvernul american? Ma supara asa un pic, dar oricum nu ne cer noua, ca doar nu avem noi bani sa subventionam General Motors. Daca se gasesc fraierii sa le dea, apoi e problema lor. Ma intreb daca le iese, cat timp va trece pina se duc toti sa ceara de la guverne niste bani de buzunar? Ca doar n-or fi GM aia desteptii care primesc bani, iar restul niste prosti care tre’ sa se descurce singuri.

Cum am terminat scoala de mult timp, situatia cu scosul din manuale a marilor autori romani ma amuza. Mi se pare de plins, in sine, dar ma amuza absurdul situatiei. Pai… si-asa nici sa dai cu tunul nu mai gasesti pe cineva care sa citeasca (ma refer la carti, de-alea din hartie, da? nu la litere pe un ecran) – ok, exagerez, hai bine, mai sunt cativa, dar sunt prea putini; daca am face un partid n-am trece de limita de intrare in parlament 😉 -. Si atunci in loc sa lasi acolo un text sa afle si aia micii cine e Arghezi sau Goga, tu ii scoti din manuale pentru drepturi de autor? Pai fratele meu mai tampit, daca ii scoti din manuale si copilu’ de azi nu afla niciodata cine a fost scriitorul ala, cum te astepti sa mai castigi ceva vreodata din drepturi de autor, ca nu-ti mai cumpara nimeni cartea de poezii, ca habar n-are de existenta lui daca nu afla la scoala. Nu, zau, ati vazut voi parintii de acum? Credeti ca vecinul de la 9 ala burtos si nespalat ii citeste poezii lu’ fi-su seara? Ii recita piese de teatru! Vax! Abia asteapta sa treaca de virsta de 3-4 ani cand le dau voie la televizor, sa scape de citit pina si cartile cu povesti. Si-atunci daca nu afla la scoala, de unde sa afle? (Noroc ca Eminescu n-are urmasi sa ceara drepturi de autor, parol Mitzo! Apropo de „parol Mitzo!” Caragiale o avea?!)

Dar eu care stiu cine sunt macar pot sa ma duc sa-mi cumpar „Cartea cu jucarii” de Arghezi (daca o gasesc prin librarii) si sa uit ca Mitzu si Barutzu din povestile lui s-au facut mari si cer acum drepturi de autor. 🙂 Eu i-am studiat la scoala „pe gratis”. Mie mi i-a citit si mama acasa, de cand eram mica si nu stiam sa citesc si pina m-am facut mare si imi placea s-o ascult, chiar daca ii citeam si eu singura. Mi-a citit si Arghezi, si Cosbuc, si Topirceanu, si Minulescu, si Eminescu, si altii atatia. Iar ce nu-i stiam de acasa i-am aflat de la scoala. Ma intreb daca nu era macar un pic mai saraca viata mea fara sa fi auzit de Goga sau de Blaga… Uite, pe Nichita Stanescu nu l-am prea inteles… dar macar am aflat ca exista.

Ah, dar deviez de la subiect. Ati inteles toti ca, vai doamne, eu stie poezii si e culta de da pe dinafara, asa ca sa trecem peste ce ma calca pe mine pe nervi si ma face sa rid absurd si peste revista presei pe care tocmai v-am facut-o cu subiectele de saptamina trecuta de la televizor, si sa ajungem la marea mea nedreptate, ca aia voiam sa va povestesc. Nedreptatea aia monstruoasa care ar putea sa darime un om ceva mai slab psihiceste decat sunt eu.

Ei bine, dragi cititori ai blogului meu, ieri s-a intimplat sa incep o noua punga de cereale. Cini Mini. Si nu Cini Mini obisnuite, nuuuu. Erau Cini Mini cu surprize. Surprizele sunt diverse seturi de mini-carti de joc cu animalele din Madagascar. Cu un set poti juca domino (am gasit 3 seturi, vrea cineva sa faca schimb cu mine?), cu altul poti juca Memo, jocul ala de memorie in care intorci doua carti si daca-s la fel le iei, daca nu le intorci la loc cu spatele, al treilea set sunt cartile de la As la 7 – am doua si din astea, iar al patrulea… al patrulea il astept de 8 pungi incoace. Al patrulea ar trebui sa fie cartile de joc de la 8 la K (popa), doar ca nu e. Si eu tot sper.

Si cum ziceam, ieri am inceput o noua punga de Cini Mini, si cum surpriza nu era la suprafata, n-am insistat. Mi-am pus cerealele, m-am uitat un pic in punga dupa ea, n-am gasit-o si mi-am zis ca o gasesc azi. Ei bine azi am insistat! Si ce-am mai insistat… dar nu era nimic in punga (in afara de cini minis, desigur). Nici urma de surpriza! Injust! Eram sigura ca de data asta gasesc al patrulea set de carti! Mi l-au sustras! Banditii! E o nedreptate! Mi-au distrus increderea in Cini Minis. Erau pentru mine o institutie, un erou modern, reprezentant a tot ce e mai dulce si mai scortisoresc pe lume. Acum ce sa mai cred? Oare… la urmatoarea voi gasi surpriza? Oare… curtea pentru drepturile omului mi-ar primi cazul?

PS: am in formatie completa colectia precedenta de surprize cini mini (si dubluri de schimb), in caz ca e cineva interesat, dau doua discuri zburatoare batman la schimb cu set de carti madagascar de la 8 la popa. numai pentru cunoscatori. 😀

1 Comment »

  1. 1
    daniela Says:

    eu te inteleg … am cumparat 2 seturi a cate 10 baterii (sau mai multe, ca nu mi-a pasat la momentul respectiv) pentru jucariile din wall-e

    p.s. vreau discurile batman, dar nu am carti de joc madagascar… daca vrei am unul cu reni, de la craciun incoa’


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

