Poezie pentru Mos Craciun

Capra cu Trei Iezi,

    de Nicolae Neagu

(asa cum mi-o aduc eu aminte, de cand eram mica – sigur lipsesc cateva versuri)

Undeva, intr-o padure,
Cu alune, fragi si mure
Si-un izvor
cat o ata de mosor,
Sade Capra-n casa noua.
Nici n-o ninge, nici n-o ploua.

Vorba vine cum c-ar sta,
Ca mai mult e pe vilcea,
Fiindca iezii cucuieti,
Trei la numar, toti baieti,
Vor macese si bureti.
Uneori vor leustean
Si-atunci merge pe tapsan.
Alteori vor miez de nuca
Si-atunci umbla ca nauca,
Nestiind de un’ s-aduca.

Cand si cand cei trei vor sare.
Capra nu le da, ca n-are,
Insa cumpara din piata
De la Oaia precupeata
Care-i vinde si verdeata.

Intr-o zi ce-i da prin cap!
– tocmai rontaia un nap
si-avea mintea foarte clara –
Ce-ar fi sa ma duc la moara?

Bine nici n-a spus ce-a spus
C-a luat traista si s-a dus.
Moara e mai jos, pe riu.
Macina cinci zile griu
Si porumb duminica.
Luni nu macina, ca sta.

Era ziua de porumb.
Lume multa, pina-n dimb.
…??…
Cand sa puna boaba-n cos
Vine iute Mos Cocos,
Care-i spune c-a vazut
Urme de bocanci de lup
Printre fragi si printre mure
Spre casuta din padure.
Sare capra ca din pusca
Gand de spaima parc-o musca!
– Nu cumva…???
Iar cocosul ingaima – Da!!!

Lasa traista goala-n cui
Si graunta nimanui,
Sare gardul, poarta, sura,
Cade-n cap, se da de-a dura,
Si se-avinta pe carare,
Si de-a dura, si-n picioare,
Behaind:
„Daca-l prind in bat de-l sting!”

Cand ajunse-n pajiste
Usa casei… vraiste.
Si-a urlat ingrozitor:
„Iesi afar’ ca te omor!”

In camasa si-n nadrag
A iesit cel mic in prag:
Iedul caprei cel mai drag.
Ea a stat, l-a mangaiat,
L-a pupat, l-a-mbarbatat,
Dupa care l-a-ntrebat:
„Unde-i lupul?”
       „L-am papat.”

PS: are cineva cartea sau almanahul unde apare poezia? 🙂 Sau stiti vreun anticariat bun?

PPS: acum Mosul imi aduce cadouri…? Am spus ditamai poezia!

2 Comments »

  1. 1
    Roxana Says:

    Hello, almanah cu poezia nu am (oricum impresionanta memoria ta la capitolul capra).. dar m-am gandit ca ar fi mai „cool” sa va urez tati shele pe blog decat pe un sms plictisitor ;). So… „Meeeerry Xmas” si numai urari de bine pentru tine si pentru Marele Umf! 🙂

  2. 2
    teribilisimo Says:

    Marele Umf mi-a sechestrat laptopul pe toata perioada asta – fiindca al lui nu merge 😦 – si abia acum reusesc sa citesc comentariile. Multumim de urari si le intoarcem catre tine pentru noul an. 🙂

    Cred ca e singura poezie pe care o mai tin minte, fiindca am invatat-o cand eram foarte mica si fiindca mi-a placut tare mult.


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

