Nemultumiri

Dom’le, stiu ca va veni ca o surpriza pentru unii, fiindca nici nu cred ca am pomenit pe blog si nici nu am o categorie numita „nunta” pe undeva pe aici, dar uite ca va spun acum, m-am maritat! Damn it! ( „damn it!” e doar asa, pentru atmosfera, n-am nimic impotriva casatoriei mele😀 )

Si cum tot am facut-o, am zis s-o fac pina la capat si mi-am schimbat si numele. Si acuma, nenorocirea nenorocirilor, trebuie sa-mi schimb si actele. Cartea de identitate, permisul de conducere si pasaportul. Toate la evidenta populatiei, in acelasi loc. Doar la ghisee diferite. Si la pasaport si la permisul de conducere aveam nevoie de buletinul nou, asa ca nu le-am putut face pe toate odata. Mdeah, nu conteaza, hai ca vin de doua ori, ce mare brinza (din intimplare evidenta populatiei e in drum oricum, si pe deasupra si fix in blocul unde stau ai mei). hai sa fac buletinul.

La ghiseu aflu ca-mi trebuie timbru fiscal si cartea de alegator. Timbrul trebuie sa-l cumpar de la posta, ca doar nu era sa aiba ei! Iar cartea de alegator? De unde o cumpar..? Ar trebui s-o am eu, nu? Pai si daca n-o mai am… ce fac? Intorc toate sertarele de la ai mei de acasa cu fundul in sus, evident. Numai ca… nu e si pace. Stiu ca am avut-o candva, dar n-am folosit-o nicicand si niciunde, asa ca cine stie ce s-a intimplat cu ea? S-o fi simtit neglijata, si-a luat lumea in cap si a plecat unde pleaca toate cartile de alegator. De ce mi-au dat carte de alegator daca n-am nevoie de ea si oricum nu se poate „alege” decat cu buletinul? Eh, legi vechi si depasite. Pina la urma uite ca am nevoie de ea – ca sa refac buletinul!

Dupa ce mi-am cumparat de la posta timbrul m-am intors la ghiseu, cu inima strinsa. Ce-o sa faca daca n-am cartea de alegator? N-o sa-mi schimbe buletinul?! Hai sa fim seriosi! Pina la urma am aflat ca migrarea cartilor de alegator catre alte meleaguri e frecventa. Am scris pe formularul tipizat la sfirsit, la mentiuni, ca am pierdut-o. Asa mi-a zis nenea de la ghiseu. Si mi-a mai zis ca stau pe alta strada. Nu mi-am schimbat adresa, doar ca s-a schimbat ea singura. Am incercat sa le spun ca stau fix deasupra lor, si adresa lor e pe Republicii. N-ar trebui sa fie si a mea la fel? Adica stii, parterul si primele 2 etaje sunt pe Republicii, iar etajele 3-10 sunt pe Calea Craiovei? Sau cum? E, n-a fost chip sa-l induplec. Stau pe Calea Craiovei si cu asta basta! Si Calea Craiovei asta e o cale cu poveste, ca pare a fi facuta din doua bucati independente si care nu au nici o legatura una cu alta. La vreo 300 de metri de unde se termina prima bucata, peste doua strazi si-un parc, mai la stinga un pic, incepe cealalta. Eu stau pe a doua.

Oricum, am scapat ieftin – doar cu un drum pina la posta, unul la un copiator pentru certificatul de casatorie si-o schimbare de adresa care de fapt ramasese aceeasi, ca taxa se plateste direct la ghiseu, iar formulare iti dau ei. Nu la fel sta treaba la urmatorul ghiseu, la permise de conducere. Aici n-am nevoie de timbru fiscal. Nasol. Oricum luasem 3 de la posta, ca sa fiu sigura, asa ca m-as fi dat rotunda ca am deja. Am insa nevoie de alta copie dupa certificatul de casatorie, de un formular tipizat pe care nu-l iau de la ei ci de la un ghiseu de redactat acte, ca sa mananca si gura lor, si inca un alt formular dactilografiat la acelasi birou de redactat acte, (sau de la altul daca voiam, nu era o restrictie – linga evidenta populatiei sunt 5 astfel de gherete), plus cartea de identitate si copie, carnetul vechi si chitanta care dovedeste plata a 50 de lei. Mai scump decat cartea de identitate. Aia n-a fost decat vreo 7-8 lei parca. Si… nu platesc aici, la ghiseu? Nu! La BCR sau la CEC. Cum ziceam, sa mananca si gura lor.

Bine, hai, un drum pina la BCR nu strica, asa, de miscare, dar formulare tipizate de ce n-au? Adica eu ce platesc in aia 50 de lei? Nu-mi dau nici macar un formular, acolo? N-au o imprimanat in toata sandramaua, sa faca cateva? Un fotocopiator acolo? Macar o copie de dadeau in banii astia, sa nu vin cu buletin si cu copie, sa mi-o faca ei copia. Poza de mi-o fac e la fel cu aia de o fac la buletin. E mai scumpa aici? Costa clickul de maus si blitzul de la camera mai mult? Nu ca asta ma deranjeaza, da’ de ce ma trimit la ghereta de la colt sa-mi fac un xerox si sa iau un formular pe care trebuia sa le iau de la ei?!

Hai, zic, sa-mi schimb si pasaportul. Macar sa trec sa le platesc pe toate odata. Calcul gresit, desigur. Taxa de pasaport nu se plateste nici la ghiseu, nici la BCR nici la CEC, ci la Finante. Si e 100 de lei. Dar macar aici n-am nevoie decat de CI si copie, pasaportul vechi si chitanta ca am platit taxa. Nu mai ma duc sa caut formulare, ca au ei. Uite ca astia au gasit unde e ascunsa imprimanta!

Domle, in aceeasi cladire, trei ghisee diferite ma plimba , daca e sa adun, o data la posta, o data la finante, o data la ghereta de redactat acte, o data la bcr/cec, si o data sau de doua ori la copiator, plus 3 poze, niste sume de bani, completat de 3 ori toate datele mele pe 3 formulare diferite si urcat un etaj ca pasapoartele se elibereaza la parter, dar cererea se depune la etaj😉 . Si imi aduc aminte acum o vreme ca am vazut la televizor ca nemtii facusera un birou care facea de toate. Puteai sa iti re-faci actele, sa iti platesti impozitele, sa iei adeverinte, eu stiu, orice aveai nevoie de la administratia locala si serviciile publice, intr-un singur loc, la o singura coada, cu un simplu buletin.

Noi de ce n-avem de-ala? Vreau si eu unul.

Ah, dar mi-am adus aminte, cum am putea avea asa ceva? La noi in aceeasi facultate nu se poate comunica de la casierie la secretariat ca sa stie cine si-a platit taxele si cine nu. Trebuie sa se duca studentul cu chitanta de la casierie la secretariat, ca facultatea nu cunoaste ce e aia o baza de date comuna in care sa vada secretara cine a trecut pe la casierie. (si studentul, nevinovat de altfel, a aflat de asta abia cand secretara l-a sunat sa-i spuna ca o sa fie exmatriculat pentru ca nu platise taxa)

Mda, cred ca va mai trece vreme pina sa avem si noi un birou unic de eliberat acte. Heh, poate nepotii mei il apuca! Bine macar ca nenii si tantile de la ghisee s-au facut mai draguti/e si se poarta frumos, chiar daca nu-ti dau formulare😛

3 Comments »

  1. 1
    Gabitza Says:

    Pfuiii, mai bine nu-ti schimbai numele🙂

  2. Cunoaștem bine… Nu mă refer la partea cu studentu’ nevinovat, doar la partea cu birourile și birocrația birocratică.

  3. […] azi mi-am luat si pasaportul. Stiti ca l-am schimbat. Cat asteptau afara, colegii mei, neavind de lucru, au citit numele institutiei in care intrasem, […]


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

