carti de scoala

uitasem pina acum cu cata nerabdare si bucurie asteptam prima zi de scoala in fiecare an. nu ca imi revedeam colegii sau ca m-as fi plictisit in vacanta (niciodata!), ci pentru ca primeam un ghiozdan plin de carti. sau o legaturica de carti 🙂 as zice noi, ca erau noi pentru mine, dar ele erau trecute de la anul precedent la noi. nu conta, oricum, erau carti. si erau ale mele urmatorul an. si aveau in ele minuni de care inca nu aflasem. era motiv de bucurie. (intotdeauna cartile au in ele minuni. am invatat asta de cand am inceput sa inteleg ce-mi citea mama)

acum de ce nu-mi mai da nimeni un teanc de carti an de an? ími cumpar eu, din cand in cand, dar… e diferit. cred ca vreau inapoi in scoala generala. acum cum mai e? se mai dau carti de la scoala, sau trebuie sa le cumperi?

primeam cartile si stateam toata ziua apoi sa le rasfoiesc, sa vad cam ce e prin ele. aveam apoi grija de ele tot anul de parca erau bijuteriile coroanei. Ha! acum imi dau seama! de acolo mi se trage respectul pentru carti, de la faptul ca stiam ca trebuie sa arate bine si la anul, sa faca bucuros inca un elev. si s-a pastrat chestia asta chiar si mai tirziu, cand cartile erau ale mele, cumparate. in liceu o aveam pe Geo in stinga mea si cand o apuca uneori, imi scrijelea cate o nebunie pe vreo carte si-mi parea ca-mi scrie direct pe creier cand descopeream faradelegea. Bine, poate sunt eu un pic obsesiva cu chestia asta, dar pentru mine cartile sunt aproape sacre. Manualele de scoala mai ales. Si in special acele manuale de la materiile care-mi placeau. Nu ma prea chinuia asa de mult grija de cartea de fizica, de exemplu. Dar cand punea Geo pixul pe cartea me de romana trebuia sa-mi tin capul sa nu explodeze.

ah, geo, ce-mi venea sa-ti rup pixurile atunci! ce-aveai tu cu cartea mea de romana? cea mai sfinta dintre cartile mele?

oamenii astia! nu intelege niciodata ca cartile e si ele oameni!

2 Comments »

  1. 1
    sofia Says:

    Dia, sunt diriginta, mergi cu mine in prima zi de scoala, iti dau un teanc de carti:))!
    Ce zici?
    Imparti cu mine prima zi in care sunt diriginta:D?
    Mama, zici ca o sa fiu mama a 30 de copii, asa ma simt!

  2. 2
    teribilisimo Says:

    imi pui intrebarea asta gandindu-te la proverbul popular „cine-mparte parte-si face?” 😀
    sau lasa, ca n-am ce face cu cartile de-a 9-a 🙂 am terminat clasa aia acum ceva vreme 🙂

    felicitari pentru cei 30 de copii pe care-i vei avea 😛


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

