Tehnicieni foto sau critici de arta?

M-am hotarit ca nu mai ma duc la laboratorul foto sa-mi scot poze digitale. Pe linga ca-s mai scumpi decit daca mi le comand de pe net, mi le mai si bushesc. Din vreo 300 cate am scos la ei ultima data cam 10 aveau cate o banda de culoare diferita pe ele sau o bucata de imagine era shiftata cu vreo 5-6 pixeli mai sus decat restul pozei, ca ziceai ca i-a facut frankenstein pe oamenii aia cu jumate de gura mai jos si jumate mai sus, sau cu picioarele intrerupte pe la jumate, sau mai rosii-verzui de la nas in sus.

Si asta n-ar fi marea chestie, dar stiti ce ma supara cel mai mult la maretii tehnicieni foto de la fujifilm din pasaj de la flori? Ca cu ochiul lor de critic de arta stiu ei ce poze am vrut si ce poze n-am vrut sa scot. Ca sigur daca as fi avut putin simt estetic n-as fi pus asa poze pe stickul ala cu care ma duc la ei. Ba, se gandesc ei, poate am si gresit cand le-am pus. Si cand eu pun pe stickul de memorie fix 222 de poze (na, sa zicem!) si cand le iau imi spun ca n-au iesit decat 218 ma uit ca vitelu’n calendar: de ce tanti, ca doar nu erau pe film! E poza digitala, cum sa nu iasa? S-a inecat calculatorul cu ea? S-a voalat hardul? Si ea se uita tot ca vaca la mine si zice nu stiu, n-au iesit. Si plec cu ele acasa, sa vad care n-au iesit, domle?

Pai da, clar. Am cautat eu odata prin miriadele de poze pe care le am unele care sa se incadreze in subiectul „poze cu jumatatea mea”. Si… erau cu jumatati. Adica eu si cam jumatate de cap de Umf, sau Umf si cam jumatate de fatza a mea. Treaba mea cu viziunea artistica… uite n-am pozele, sa vi le arat, dar se incadrau bine in tema aleasa de mine. Numai ca spiritul critic din nenea de mi le-a scos la foto-lab n-a putut suporta ideea de jumatate de cap si nu mi-a scos pozele. Na poftim! „n-au iesit, duduie”. Daca vreau sa pozez un rahat de caine, atit de inestetic cat poate fi el, nu inteleg ce-i pasa aluia ce pozez eu? Doar nu le face pe banii lui.

M-am dus la altii si le-am dat doar alea doua poze sa mi le scoata. Sa fie siguri ca nu m-am inselat, nu am luat asa, un maldar de poze si le-am aruncat lor sa mi le aleaga pe alea bune de alea rele. Nu! Fix pe alea le vreau scoase!

Si n-a fost o singura data. Uite acum cu pozele de nunta iar imi lipsesc doua. Si stau sa caut prin 360 de poze sa vad care doua nu-s? Stau! Am gasit una – e o poza in care frate-meu, care a jucat rol de fotograf amator, si-a facut singur o poza reflectata intr-un geam cu dungi si arata interesant, doar ca nu se ridica la standardele tehnicianului foto.

Asa ca am recurs la comanda pe internet la CeWe foto, aia de au automate la carrefour, auchan, domo, etc. Partea buna? Ca ce le dau aia imi scot, nu-mi fac selectie critica pe ele. Partea proasta? Ca la 130 de poze stau de 30 de minute si inca n-a terminat de trimis. Si de cand astept sa uploadez pozele si sa finalizez comanda ma tot intreb ce analfabet le-a tradus astora siteul? Nu puteau si ei sa ia pe cineva care sa fi facut macar 4-5 clase, acolo? „Cu ajutorul softver-ului ce se va putea descarca de pe site-ul nostru, veti putea crea dumneavoastra o carte personalizata din pozele digitale!”

Na ca acuma am terminat de incarcat 130 de poze in 40 de minute si imi zice la sfirsit ca n-am nici o comanda in cos. Grrrrrrrrrr! Acuma n-am nici cu cine ma certa. Ce fac? Le mai trimit o data? Grrrr!

5 Comments »

  1. 1
    teribilisimo Says:

    Mai facusem o comanda de album si una de mai putine poze mai devreme, si alea au mers ok, deci nu sunt chiar complet idioti, dar sa ma puna sa astept 40 de minute si apoi sa-mi spuna ca n-am incarcat nimic mi se pare crud.

  2. 2
    Roxana Says:

    Eu zic sa vorbesti cu un anumit domn care se plimba/munceste acum printr-o tara plina de electronice si sa-ti achizitioneze la un pret mai accesibil o … imprimanta pentru fotografii.. Poti sa-ti deschizi apoi si centru foto.. mai scoti o poza, mai scoti un ban… 🙂

  3. 3
    teribilisimo Says:

    multumesc de sugestie, dar mi-e cam teama sa iau facerea pozelor in propriile maini. nu e prea multa bataie de cap cu setarea culorilor la imprimanta si cumparatul hartiei foto si dusul dupa cartuse?
    adica mai pe scurt… n-as putea avea probleme de genul „imprimanta mea scoate cu tenta verzuie” ? sau „nu mai printeaza. s-o fi uscat capul de scriere?” sau „s-a blocat hartia inauntru si acum am mainile albastre de cand am incercat s-o scot” sau „cartusul nou nu ajunge decat pentru 50 poze si eu am nevoie sa scot 200”. ca de felul asta de probleme am vrut sa ma feresc ducandu-ma la fotograf.

    da’ daca ai experienta, zi-mi ce mi se poate intimpla cu imprimanta foto si daca nu mi se pare o aventura prea primejdioasa… poate il rog pe domnul plimbaret sa treaca una pe inventar.

  4. 4
    daniela Says:

    am si eu una si am printat cu totul 2 poze, ca sa vad cum scoate

    pe un carton normal, ca mi-a fost mila sa dau bani pe hartia fotografica 😀

    daca vrei sa-ti experimentez, mai am culori gramada in ea (adia cerneala colorata)

  5. 5
    daniela Says:

    cred ca de acum o sa comentez la tine doar de curioitate, sa vad ce fatzau imi pune situl in dreptul numelui :))


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

