Templele de la Agrigento, Sicilia

La Agrigento, in sudul Siciliei, niste greci au facut acum vreo doua mii jumate de ani niste temple. Sau templuri, daca va place mai mult. Sigur nu Shirley Temple. Am baut si e prea dulce. Nu conteaza. Ziceam de templele construite de greci. Au plantat si maslini grecii astia. Stiati ca maslinii traiesc pina la 3000 de ani? Sau macar asa zicea ghida…

Templele erau mai multe, dar 4 le-am vizitat noi, fiindca erau asezate convenabil in Valea Templelor (nu, nu era egipt, era sicilia). Cel mai mare, templul lui Zeus, era zob. La fel si cel mai vechi, al lui Hercule. Le-au darimat niste crestini. De altfel si pe restul le-au cam darimat, in afara de unul pe care l-au facut biserica. A fost mai simplu asa, decat sa-l darime si sa construiasca biserica noua. Asta e cel mai bine pastrat. Maslinii nu i-au transformat in nimic, asa ca au ramas acolo, si au facut masline in continuare. Mai tarziu au venit alti crestini si au darimat zidurile bisericii sa il faca la loc templu. Nehotariti, crestinii astia…

Templul Concordiei, Agrigento

Templul Concordiei, Agrigento

Templu, Agrigento

Templu, Agrigento

Maslin si Templu

Maslin si Templu

Printre maslini milenari

Printre maslini milenari

)

Sau printre pietre milenare🙂

Asa mi-am lasat eu amprenta in cultura antica din sicilia.

Asa mi-am lasat eu amprenta in cultura antica din sicilia.

Epoca de piatra s-a intors

Epoca de piatra s-a intors

Mai multe poze din agrigento si cateva de la plecare, cu prieteni intalniti pe vapor, in galerie.

Lasă un răspuns

