Tunis – poze

Joi dimineata m-am trezit devreme si am tot asteptat, pe punte, sa vad Africa. Treaba e ca abia pe la 12:00 a inceput sa se vada asa, prin ceata, parca niste munti… Ma plictisisem deja si eram pe la piscina, asa ca prima imagine din Africa a fost intrarea in portul Tunis. Numai ca nu arata a Africa, ci a Arabia. Deci nu, n-am fost in Africa, am fost in Nordul Africii, care e cu totul altceva. Nu ma asteptam oricum sa vad Boshimani si lei in savana, dar parca voiam altceva decat orasul tipic arabesc… Am fost in orasul vechi si desi lui Umf i-a placut, eu am avut cu ce-l compara si a iesit mult in dezavantaj (fiindca el n-a fost in orasul vechi in Dubai, pe cand eu am fost). E mai murdar, mai darapanat, mai neingrijit, mai urit mirositor. Dar stradutele strimte, pasajele inguste, portile colorate, vinzatorii ambulanti, dughenele cu sandvichuri, magazinele cu uleiuri parfumate, acoperisurile, mozaicurile, cupolele de moschei, toate fac un amestec interesant. Doar ca souk-ul din Dubai era mai frumos decat cel din Tunis 🙂   (poze mai multe in galerie)

Africa??

Africa??

Camila

Camila

Souk

Pasaj din Souk

Moschee

Moschee si acoperisuri

Mozaic

Mozaic

Ruine Cartagineze sau Romane

Ruine Cartagineze sau Romane

In schimb mi-a placut satul alb-albastru Sidi Bou Said, initial, probabil, sat de pescari dar unde acum toti se ocupau cu vanzarea de zdranganele, negociatul, alergatul dupa turisti si marketingul agresiv sau cu daruirea de buchetele de iasomie, daca erai atit de zgarcit, cum ziceau ei, incat sa nu-i iei domnisoarei de linga tine un buchetel de un euro. Sau cu facutul de ceai cu menta la terasa care avea umbrele tot alb-albastre sa se incadreze in peisaj. Si umf, cu palaria lui azurie se incadra binisor. Si la culoare se apropia de populatia locala 🙂 Oricum, casele erau albe si orice oblon, gratie, usa, paravan, balustrada sau mai stiu eu ce erau de un albastru azuriu care dadea tare bine in poze. Si mai erau si flori. Asa ca mi-a placut acolo, chit ca erau 60 de grade la soare si vreo 45 la umbra.

Alb, albastru si flori

Alb, albastru si flori

Cu palaria azurie

Cu palaria azurie

Cerul e la fel de albastru

Cerul e la fel de albastru

Sidi Bou Said

Sidi Bou Said

Eu aveam palarie alba

Eu aveam palarie alba

Zimbet marca Wallace & Gromit

Zimbet marca Wallace & Gromit

Wallace & Gromit

Pentru comparatie: Wallace & Gromit

o casa

o casa

Asa-i ca se potriveste si palaria mea in peisaj?

Asa-i ca se potriveste si palaria mea in peisaj?

Pentru mai multe poze sau pentru variantele mai mari ale astora de mai sus, link la galeria de pe sitnet, unde sunt si pozele din Malta, care intra in urmatorul subiect. Primele 4 pagini din album sunt din Tunis.

Lasă un răspuns

