Avertisment

Nu-mi place sa folosesc cuvantul asta ca titlu, dar ma deranjeaza si mai tare cand il aud pe AXN de fiecare data cand incep reclamele. N-o fi nici un vorbitor de romana pe la postul asta tv, sa le explice oamenilor ca AD-VER-TISE-MENT se traduce in romana ca PU-BLI-CI-TA-TE, si nu AVERTISMENT?

Ma uit des pe AXN fiindca-mi plac serialele, si am ajuns sa accept ciudateniile pe care le au la titrari – uneori n-au titrare deloc, alteori, ca zilele astea bunaoara, apare titrarea aproximativ jumatate de secunda si dispare, alteori nu apar diacriticele si ori sunt dublate diverse litere sa le inlocuiasca, ori dispar de tot si cuvantul are mai putine litere ca rezultat. Treaba e ca ma descurc acceptabil cu ascultatul in engleza, asa ca asta pot sa trec cu vederea, sau cu auzul, nu stiu cum sa zic, dar cand ma „avertizeaza” in fiecare pauza de reclame, incep sa devin agitata. Ma uit in stanga, in dreapta, ce-am facut, de primesc „avertisment”? Si ma lasa si in pom apoi, ca nu imi zice de ce ma avertizeaza. Imi vine sa ma duc sa-ntreb la politie, poate gasesc vreo amenda pe numele meu, cu atatea avertismente de la axn…

Poate o exista vreun angajat AXN, vreun director de programe, vreun traducator, ceva, care sa le explice cum e cu limbile straine? Ca altfel tare mi-e ca ajunge AXN-ul ca bulgaroaica aia de canta Ken Lee: fonetic nene, dupa ureche, manca-ti-as! (aha, aha, cu doo cratime se scrie, sa-mi sara vopseaua da pa limozina daca nu!)

 

4 Comments »

  1. 1
    Gabitza Says:

    Ahhhh, ineamna ca nu sunt defecta, ca si pe mine ma obsesdeaza chestia asta cu avertismentul de cateva zile. Cand am vazut in stanga pe coloana titlul articolului, eram sigura ca despre asta e vorba🙂

  2. 2
    sofia Says:

    Dia, ai vazut cat dureaza reclamele pe AXN SCI-FI? Cred ca o jumatate de ora!
    Si , da chestia cu Axn-ul o observasem si eu, da cum au seriale asa de bune…..ma uitam cumintica si traduceam..dupa puterile mele:D!

  3. 3
    teribilisimo Says:

    pe mine initial m-a luat prin surprindere avertismentul🙂 si n-am zis nimic. am facut ochii mari, si am tacut. mi-am zis ca le-o fi dat cna-ul vreun avertisment, cum fac la alte posturi, si urmeaza sa-l citeasca, iar cand nu l-au citit, am zis ca or fi avut vreo problema, ceva, si l-au sarit. dar a doua oara deja am ridicat o spranceana (metaforic vorbind, fiindca fizic nu reusesc, desi am incercat in fata oglinzii – nu se ridica decat impreuna, fir-ar ele!) si am avut o banuiala.
    umf a fost insa primul care s-a prins ca vor sa zica publicitate si nu stiu sa se exprime, mititeii. si au disparut toti traducatorii de pe lume. ca dinozaurii.

    de durata reclamelor n-am luat seama. poate ca ma obisnuisem deja, sau poate ca nu ma uit pe axn sci-fi asa de mult… apropo, sof, te asteapta stragate🙂
    a, dar e ceva care-mi place pe axn sci-fi😀 trippin’ the rift. sunt desenele alea idioate, adult-oriented, super amuzante. pacat ca dau bucatele si nu episoade intregi. sau dau si episoade si nu stiu eu cand?

  4. 4
    Gabitza Says:

    Ei, cred ca cei de la AXN citesc blogul tau :))
    Azi au invatat sa zica „publicitate”. Bravo🙂


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

