Campania 2% (doi la suta)

Tot vreau sa scriu articolul asta de cateva zile, si nu reusesc. Incerc sa ma hotarasc catre cine sa trimit banii din impozitul meu. Campania 2%, in caz ca n-ai auzit de ea pana acum (desi putin probabil), inseamna directionarea a 2% din impozitul pe care oricum il platim statului, catre o organizatie sau fundatie pe care o alegem noi.

Nu e mare lucru, trebuie doar sa completezi o foaie cu niste date, sa atasezi o copie dupa fisa fiscala de pe anul trecut si sa le duci la finante (sau trimiti prin posta). Ba chiar ma ofer eu sa le duc, daca mi le aduci. Trebuie duse pana pe 15 mai.

Daca stii deja cine vrei sa primeasca o parte din impozitul tau, nu ai decat sa faci o copie dupa Fisa Fiscala si sa completezi declaratia 230 (daca ai venituri doar din salariu) sau declaratia 200 (daca ai venituri din alte surse) cu datele fundatiei sau organizatiei care va primi banii. 

Daca nu ai decis inca cine merita banii, am cateva optiuni pentru tine. Da cativa clici, vezi care iti place, care e angajata intr-o actiune pe care o sustii sau pe care ai vrea s-o sustii, si … pune statul sa le dea bani. Si-asa-s banii tai, macar o parte sa stii ca se duc unde vrei tu.

Eu inca nu m-am hotarit. Prima optiune, care a devenit prima fiindca spune cineva ca isi fac treaba bine, este Asociatia Ovidiu Rom care trimite copiii la scoala. Copii care altfel n-ar ajunge acolo si care merita o sansa. (http://ovid.ro/download/ovidiu_rom_230.pdf – formularul cu datele lor pretiparite)

Alta optiune sunt cei de la World Vision, care ii trimit la liceu pe copiii de la tara. Vedeti si voi ce zic pe site, mie mi se pare o chestie tare buna. Poti chiar sponsoriza un copil pe parcursul liceului. Asta separat de campania 2%.  (http://www.worldvision.ro/_downloads/allgemein/formular%20230.pdf)

Mai sunt niste oameni care de aproape 15 ani pun totul pe roti, dar mai ales scaune, pentru copii cu dizabilitati motorii, si nu numai pentru copii. Si nu numai scaune. Dar mai bine intrati voi si vedeti. Fundatia Motivation Romania. (http://www.motivation.ro/romana/2lasuta.html – ei iti dau datele pentru formular, nu ti-l dau gata completat).

Si mai sunt si niste oameni care, angajati sau chiar voluntari, salveaza vieti. Nu sunt la mine in oras, dar poate ca daca primesc destule fonduri se vor extinde, cine stie? Eu m-as simti mai in siguranta in cazuri exceptionale si de urgenta daca as sti ca cei de la SMURD sunt pe aproape. (http://www.smurd.com/campanie2007/campanie.html)

Probabil ca mai sunt si altii, daca mai stiti sa mi-i spuneti si mie, eu atatia am gasit. Ba nu, gresesc, am mai gasit si Federatia Romana de Scrabble care e inscrisa in campania 2% 🙂 Daca nu va convinge nimic altceva, poate ii alegeti pe ei :D.

3 Comments »

  1. 1
    cabral Says:

    Misto articolul, mai multe informatii ajuta intotdeauna…

    O sa bag si eu un ochi.

  2. 2
    sofia Says:

    Dia, ti-am zis, am trimis cei 2% catre o fundatie pt copii cu dizabilitati!
    Da..n-am mai reusit sa conving pe nimeni sa trimita acolo!

  3. 3
    teribilisimo Says:

    Sof, poate dai si tu datele fundatiei respective.

    Eu ii stresez pe sarmanii mei colegi de serviciu sa completeze formularul, cu ce fundatie sau organizatie aleg ei, dar numai sa-l completeze.

    Eu am ales smurd, pina la urma, pentru ca ei salveaza vieti. Stiu ca e important sa si ajuti oameni, sa sustii formarea copiilor, sa intinzi o mina cuiva la nevoie, dar… ei salveaza vieti, oameni care altfel ar putea muri.


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

