Trezirea! E luni dimineata

Ca de obicei m-a trezit pisica. Pe la 6, s-a simtit neglijata, ce dorm atat!, si a venit sa toarca pe mine si daca nu m-am simtit (ma prefaceam ca dorm, poate ma crutza de data asta) a pus nasul pe fatza mea. Nu se poate sa nu reactionezi la nasul rece de pisica. E ceva instinctiv, nu poti sa mai faci pe mortul. Asa ca m-am intors cu pisica cu tot pe-o parte si in loc sa se simta ofensata ca a cazut de pe mine, a inceput sa toarca si mai tare.

Cand m-am trezit de-a binelea, pe la 8, dupa ce am reusit sa adorm la loc de vreo 3 ori dupa tot atatea pupaturi pisicesti, am vazut ca nu mai sunt ciniminis decat pentru o portie, si cum ma simteam marinimoasa, i le-am lasat lui umf. (vineri cand s-a trezit m-a sunat sa-mi spuna ca am mancat toate ciniminis, bestie ce sunt! e o lupta eterna pe ultima portie. la fiecare punga se repeta, daca nu cumva avem norocul sa mancam impreuna si sa o impartim.)  I le-am lasat lui fiindca ma simteam implinita si fericita inca de aseara, cand am gasit zeama de varza si pe deasupra mi s-a mai si promis paine nedospita. Vise implinite 😀 

Mi s-a facut pofta de acum vreo luna de zeama de varza, nu mai stiu cum si de ce, dar mi-am adus aminte ca imi placea sa beau la tzara, si cum tot ce se intampla la tzara e ceva minunat, m-a apucat pofta. Doar ca… nici un supermarket nu tine zeama de varza pentru nebuni carora li se face pofta, asa ca na, am ramas doar cu gandul. (desi un coleg mi-a spus sa caut nu stiu unde, ca a vazut el, si eu l-am si crezut si am cautat in toate rafturile!) Aseara am trecut pe la bunicii lui umf si aveau ei. 😀 Diseara trec iar, ca imi face maia lui umf painica. (bunicii lui umf sunt la 5 minute de noi, nu-s la tara, nu fac vreun efort major sa trec pe la ei, dar cred ca si daca faceam 2 ore tot ma duceam pentru ‘delicatese’ de-astea.)

Umf s-a trezit si a anuntat cu pompa ca se rade. Daca va intrebati ce mare minune, aflati ca nu s-a mai ras de o luna. Saptamana asta are treaba ‘la cleent’ si trebuie sa arate prezentabil, cred eu, si pe deasupra nu-l lasa aia sa intre daca arata ca un arab, mai ales ca se duce si cu rucsac (de laptop) in spate. Norocul lui ca n-a avut treaba pe linga aia cu nato saptamana trecuta, ca il arestau sigur. 😀 Rid de el si acum cand imi aduc aminte ce-mi povestea cand a venit din Dubai, in avion Tarom si stewardesa a vorbit cu el in engleza tot drumul, ca l-a crezut arab. Si probabil ca l-a crezut si putin naiv, cand a coborit din avion la -10 grade in tricou si pantaloni trei sferturi (asa l-a dus pe el capul cand a plecat de acolo, ce vreti!). I-a explicat frumos ca „in romania it’s cold, you know?”. El, sarmanul, nici nu isi daduse seama de asta. Tremura doar de emotie sa fie pe pamant romanesc 🙂

I-am oferit ciniminis si mi-a spus ca nu i-e foame. Pai bine domle, eu fac sacrificii si tu nu le vrei? Le-a vrut, cand a aflat ca eu deja mancasem altceva. Cica stia ca e ultima portie si credea ca le vreau eu. Si el e plin de generozitate azi? O fi ceva cu ziua asta. De fapt, vineri mi-a adus flori… Ieri seara s-a oferit sa mearga sa ia paine de la turc (‘turcul’ face o lipie necrescuta) cand am zis eu ca vreau paine nedospita. Hmm… sa fie ceva in aer primavara asta? 🙂

A rasuflat usurat ca nu l-am pus sa faca patul si a intrat la dus cand am plecat eu la serviciu. Ma intreb de ce nu l-oi fi pus sa faca patul? Tot primavara in aer?

Afara e asa de frumos… Dupa ce ieri a plouat toata ziua, cu picaturi mici care se infiltrau peste tot, azi miroase curat, a iarba uda, pomisorii sunt inca infloriti, pe sub zarzari e rond de petale, pe cer norisori albi ca sa faca albastrul mai intens, soarele incalzeste, desi e abia ora 9… Ce zi frumoasa. Ce frumos miroase… Inspir adanc de cateva ori si de dupa colt apare camionul de gunoi, la 2 metri in fata. Inecandu-ma, imi aduc aminte ca azi e luni, trebuia sa ma trezesc la realitate la un moment dat!

3 Comments »

  1. 1
    dani Says:

    cool 🙂
    cel mai tare articol citit in ultimele luni 😛

  2. 2
    teribilisimo Says:

    Multumesc 🙂
    Cred ca e ceva in aer… 🙂

  3. 3
    oana Says:

    si uite-asa da realitatea peste noi cu buldozerul (ma rog, in cazul tau cu un camion de gunoi…)
    nice post! 🙂

    P.S. ce e ciniminis? never mind, o sa gugalesc. 🙂


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

