Data Execution Prevention Act

Stateam eu linistita si pierdeam vremea dezorganizat acum doua seri, zacand in pat in scopul si pentru beneficiul omenirii. Voiam pentru ca sa verific daca lenea ucide. N-am ajuns insa la sfarsitul studiului fiindca ceva mi-a furat atentia si am uitat ce incepusem. Hotzul era laptopul lui umf care se chinuia sa ia niste poze dintr-un telefon. Ceva nu-i convenea insa, ca de fiecare data cand Dinte-Albastru (sau blutut, cum ii zic englejii, dintr-un motiv care-mi scapa) trimitea cate o poza, se trezea o fereastra morocanoasa care mormaia ceva de Data Execution Prevention.

M-am gandit eu si m-am razgandit si sa va zic ce cred.

Cred ca e vreo lege de-aia de tot dau americanii, ca Terrorism Prevention Act, sau Usa Patriot Act. Astea doua stiu ca vor sa previna teroristii si patriotii sa nu uite usa deschisa cand se duc unii pe la altii, ca doar de-aia numesc asa, nu? Asa ca, zic eu, Data Execution Prevention Act asta trebuie ca e tot asa ceva. Numai ca asta previne executarea lui Data din StarTrek. Bine, Data nu exista inca, dar cand o sa existe, in data stelara 54514.4, e lege ca nu are voie sa fie executat. Dar… ce treaba are androidul cu pozele din telefon? N-am inteles, dar am o banuiala. Cred ca microsoft asta cand a facut Vista a incurcat putin anii si a crezut ca o sa fie mai in viitor, ca sigur acum lumea nu e pregatita pentru Vista, asa ca a bagat si legea asta in regulile de baza, si cum n-are inca la ce o aplica, o aplica asa, arbitrar, la ce ii vine. Eh, cam asa face Vista cu tot ce i se pune lui pata, oricum.

Cred ca de-aia s-a enervat si Umf pe el si a vrut sa-l booteze. Nu stiu de ce bootezul e ceva rau… Poate doar cand e scris cu doi de ‘o’? Si l-a bootezat fara apa sfintita, doar pomenind asa, trecator si nu chiar de bine, cativa sfinti. Dar ce m-a uimit si mai tare e ca dupa bootez tot Vista il cheama.

Nu vi se pare ceva dubios la bootezul asta?

Oricum, gandindu-ma sa actionez repede, inainte ca senatul american sa mai dea tot felul de legi din astea ciudate de prevenire a cine stie ce, m-am dus sa-mi tai unghiile. Le-am ghilotinat repede, dupa modelul francez. Ma grabeam, ca cine stie cand vad pe undeva mentionat Nail Execution Prevention Act si nici aia nu mai am voie sa fac…

Lasă un răspuns

