Despre mere

Warning: acest post nu va fi ca ala despre cultivarea salatei, fiindca nu vreau sa-mi fac site de referinta in cultivarea fructelor sau legumelor. Asa ca nu, asta nu e un post despre cultivarea merelor, merilor, merisoarelor si a altor fructe sau pomi fructiferi. Sa nu ziceti ca v-am indus in eroare apoi si ati intrat sa cititi despre influenta pesticidelor asupra soiurilor de mere in livezile tinere si ati fost dezamagiti.

Acum ca am clarificat despre ce nu este acest post, am sa va spun ca este despre doua mere. Sau doua foste mere. Unul contemporan cu ziua asta, pe care a apucat-o pana la prinz, pentru ca apoi si-a dat sfarsitul, si altul care a murit in urma cu un an sau doi, dar a carui poveste a dainuit pana astazi. Am sa va rog sa treceti peste momentele triste aduse de moartea a doua mere, (oricum nu le cunosteati) si sa cititi despre viata lor.

Toate merele viseaza sa ajunga in raiul merelor. Si asta o pot face daca sunt mere bune si dulci. Treaba e ca nu e suficient sa fie bune si dulci: ca sa ajunga in raiul merelor mai trebuie sa si moara. Dar partea asta nu e prea placuta pentru nici un mar, asa ca toate isi doresc in ascuns sa ajunga in raiul merelor, dar toate evita sa ajunga acolo prea repede. Stiind eu dorintele ascunse ale merelor, mi-am propus sa le ajut. Decizia n-a fost luata cu usurinta, ci dupa indelungi dezbateri filosofice cu toate merele pe care le cunosteam atunci. Asta era acum cativa ani. De atunci am ajutat multe mere sa treaca in lumea de apoi, dar nu-mi amintesc decat de astea doua. De cel contemporan, fiindca a fost azi, si de unul intelighent care a trait acum o vreme.

Cel de azi este, sau a fost, ca a ramas doar un cotor care se sprijina de cana de ceai, un mar cam nesimtit. Si cam smecher. L-am luat cu mine vineri, gandind ca pana la sfarsitul zilei am sa-i trimit sufletul catre ceruri, dar el avea alte idei. Stia sa se ascunda bine si ascuns a stat pana la inceputul saptamanii asteia, chiar in buzunarul de rucsac unde il pusesem. Nici de iesit n-a iesit, dar nici de vazut nu s-a vazut. O fi stiind el vreo vraja ceva, de invizibilitate. Doar ca pana luni i s-a cam dus norocul, ca l-am dibuit.

Luni l-am scos din buzunar si l-am pus pe birou, sa-l am sub ochi, sa nu se furiseze pe undeva si iar sa dispara. Doar ca iar l-a lovit norocul (nu stiu de unde tot apare norocul asta. si e si cam violent, nu-i asa? loveste in stanga si in dreapta pe cine nimereste). Patru zile s-a facut ca nu ma vede si s-a intamplat ca nici eu nu l-am cautat. Cand ma uitam asa pe birou, se facea ca ploua, ca el doarme, ca e interesat de altceva, ca citeste un colt de foaie, numai sa para ocupat, sa nu-l deranjez. Si a functionat. Am si uitat de ce-l luasem cu mine.

Abia azi, joi, mi-am adus aminte. Si a fost din vina lui. Fiindca nu s-a spalat. Pai sta de 4 zile pe birou, incepe sa miroasa a mar… si chiar daca nu ma uit, vine mirosul singur spre mine si imi intoarce nasul spre el… Vedeti voi, marul, chiar si nespalat, miroase bine. Si m-am uitat la el, cu subinteles, adica… du-te dom’le si te spala! Stai asa, murdar, la mine pe birou? Dar cum ziceam, marul, cam nesimtit. Se face ca nu pricepe. Pina la prinz ii mai arunc 2-3 priviri din astea. Tot nimic. Cred ca iar il parasise inspiratia. Ca daca era destept un pic, se ducea singur.

Intr-un final, cand am vazut ca nu pricepe sau nu vrea sa se spele singur, l-am luat eu frumusel si l-am spalat, dupa care, fiindca tot era la mine in mina, l-am trimis la creatorul lui. Era bun si dulce, deci sigur a ajuns in rai. Acum urmeaza slujba si ceremonia obisnuita pentru mere – aruncarea cotorului in cosul de gunoi.

Sa pastram un moment solemn, in amintirea marului.

…..

Despre cel de-al doilea va spun maine, ca vad ca s-a facut oricum tirziu. Daca tot a ajuns povestea peste ani pina azi, mai rezista si pina maine.

Edit: Marul intelighent a venit!

10 Comments »

  1. 1
    KillerINC Says:

    dar daca marul de acum cativa ani era atat de inteligent pe cat spui tu ca era , inseamna ca si sufletul lui acolo in Raiul merelor e la fel de inteligent , si o sa te faca sa uiti sa mai scrii maine

  2. 2
    teribilisimo Says:

    zici tu ca nu vrea marul intelighent sa i se afle povestea? eu zic ca mi-ar servi drept muza, ca sa il incondeiez intru eternitate😛🙂

    oricum, vezi tu, oricat de inteligent e el, nici eu nu-s chiar cu mintea plecata, si am scris povestea de pe vremea cand marul inca traia, de-aia a ramas pana acum. si am dat peste ea zilele trecute. doar trebuie s-o public, maine🙂 sa-l fac vedeta.

  3. 3
    KillerINC Says:

    aaaa … o aveai deja scrisa … credeam ca nu …tocmai de-aia ziceam ca poate se ascunde marul binisor intr-un coltisor de minte si nu vrea sa iasa🙂

    apopo, ai observat ca te-ai facut cu un cititor fidel nou ?

  4. 4
    teribilisimo Says:

    am observat🙂 si nu e asa, un simplu cititor, ma si provoaca la comentarii.🙂

    am gasit ‘povestea marului intelighent’ pe computer, cand cautam pozele alea🙂 (inca nu le-am gasit. dar insist) si am zis ca o postez, doar ca m-au luat degetele pe dinainte si am scris una noua… asa ca o las de maine, ca oricum in weekend nu scriu, ca-s plecata. macar sa am material ‘proaspat’ – chiar daca are probabil vreo doi ani🙂

  5. 5
    daniela Says:

    toate bune si frumoase … dar de care mar era: golden, bot de iepure … sa stiu sa caut, ca ale mele nu’s asa destepte😀

  6. 6
    daniela Says:

    auzi … acum m-a lovit … de ce le zice la merele alea bot de iepure ?? tata lor o fi iepure? … si daca sutn bot de iepure, de ce nu au mustati ??? sau coada? de ce nu poarta noroc ??

    the world is a confusing place for me

  7. 7
    teribilisimo Says:

    cum de ce? nu ti-a zis nimeni cand erai mica? fiindca pe vremuri erau multi iepuri, si toti iepurii veneau cu boticul la merele alea, sa le pape. Si te uitai la mar si in loc sa vezi marul unde-l lasasei, vedeai un bot de iepure mestecand de zor. rontz-rontz-rontz…

    si da, marul asta de acum era bot de iepure🙂
    ala de acum doi ani jumate… hmm… nu stiu cum se numeste soiul. Era rotund si rosu cu galben, asa ca marul Albei ca Zapada.

  8. 8
    daniela Says:

    ionatan … yum

    e clar, merele astea se pitesc ca sa scape de iepuri

  9. 9
    teribilisimo Says:

    adica.. asa au dezvoltat inteligenta, vrei sa zici? se poate, se poate… oare sunt merele mai inteligente decat alte fructe? trebuie sa studiez atent… ma duc la pranz sa cumpar o varietate mai larga de fructe si stau sa le observ, ca stii cum sunt fructele astea, initial se prefac proaste si nu fac nimic, decat stau.

  10. […] de vreo 7-8 ani incoace. Oricum, iata povestea de succes a unui mar inteligent, dupa cea a unui mar smecher care a ajuns in rai […]


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

