O noapte mai furtunoasa decat de obicei

Cum in ultimele 3 zile n-am mai vazut nici un film cu exceptia anatomiei lui Grey pe TVR, m-am gandit ca, neavand altceva de comentat, sa va spun despre teatrul la care am fost acum 2 zile. Ma plictisesc nespunand nimic, si stiti ca imi place sa ma aud tastand cu viteze ametitoare (ok, killerINC m-a intrecut, dar el trebuie sa se fi antrenat inainte), asa ca… zic… sa scriu ceva…

Am luat bilete acum vreo trei saptamani, la O Noapte Furtunoasa, cu Maia Morgenstern cap de afis. Mi-am zis: teatrul il stiu, e clasic, interpretarea conteaza, asa ca hai sa vedem actorii (mai erau si altii, cunoscuti). Si m-am dus, increzatoare, acum doo zile, sa-i vaz.

Si… cum sa va spun… m-am inselat. Teatrul o fi el clasic, dar regizorului se pare ca nu i-a placut asa, si si-a zis ca de schimbat cu totul, nu poate sa-l schimbe, ca se prinde lumea, dar macar sa-l interpreteze ‘mnealui intr-un fel ca sa fie mai… eu stiu ce-o fi vrut? Cred ca s-a gandit ca e prea mult Caragiale in piesa aia, si a mai facut o aluzie la un hamlet mic, asa, intr-o doara, sau la un passion of christ, ca tot era maia intr-un cearceaf pe scena… Nu zic ca nu erau amuzante, dar… cum sa spun… poate nu inteleg eu interpretarile astea moderne si aluziile cu legatura la… ploiesti.

Asa, si m-a luat prin surprindere si’nterpretarea mai vulgara, mai moderna, mai indrazneata, a actorilor. Adica… daca n-ati vazut-o pe maia morgenstern shaking her ass (literalmente, nu glumesc) pe scena timp de 5 minute in chiloti roz cu manecute, ati fost la teatru degeaba. Eu una cred ca trebuia Caragiale sa mentioneze miscarea asta scenica in piesa, altfel uite, trebuie sa vina un regizor inspirat, ca asta de acum, sa i dea piesei fix ce ii lipsea.

Sau un pic de hip-hop cantat asa poetic de ioan gyuri pascu. Cum, veti spune, nici asta nu era pus de Caragiale acolo? Rusine sa-i fie! Si s-a jucat atatia ani piesa fara hip-hop in ea! Ce minune! Si, – daca nu ma credeti puteti sa intrebati, – nici originalul Spiridon nu se comporta ca un copil de 5 ani rasfatat si cu probleme mentale. Zau! Doar asta de acum, ca de, asa l-a rugat regizorul, sa para mai … ???… contemporan???

Si daca din toate vorbele dulci pe care le-am zis pana acum despre piesa ati dedus cumva ca nu mi-a placut, ei bine, sper sa va surprind spunandu-va ca nu-i chiar asa. Mi-a placut cum au jucat actorii, m-au amuzat unele poante, chiar si aluziile alea pe care le vorbeam de rau m-au facut sa rid, l-am regasit si pe caragiale chinuit si bulversat pe ici pe colo, nestiind ce i se intampla. Singurele doua chestii care nu m-au lasat sa ies zambind de acolo au fost viziunea regizorala putin cam prea moderna pentru gusturile mele si un Spiridon de iti venea sa-l dai de toti peretii. Cu un asa un spiridon, incepi sa-l intelegi pe jupan dumitrache.

11 Comments »

  1. 1
    sofia Says:

    Dia, asta e un teatru care te face sa nu mai vrei sa mergi la teatru! Eu am fost dezamagita! Spirodon, a fost imposibil! Imi venea sa alerg pe scena si sa-i scot un ochi!
    Per total , teatru jalnic, sau teatru pentru aia care au 3 clase!
    Poate el in sinea lui a fost un teatru genial, iar eu in prostia mea nu am apreciat! Cine mai stie!

  2. 2
    KillerINC Says:

    cu legatura la piatra olt se mai spune …

    ok , acum sa trec la subiect … am vazut si eu piesa … si as vrea sa te contrazic in unele puncte, dar nu pot pentru ca nu poti sa faci ceva pe gusturile omului… in schimb o sa imi exprim si eu parerea , care e pozitiva (chiar daca am mai mult de 3 clasa sofia … nu cu mult mai mult , dar inca ma chinui :)) ) Intr-adevar , in viziunea unora poate miscarile Maiei Morgenstein sau scalambaielile lui Spiridon li se pot parea cam deplasate, dar din cate am aflat si eu , asta a fost si ideea acestei puneri in scena cu aceasta distributie … SCHIMBAREA … de care piesa a avut parte din plin … cat despre ce a cantat Gyuri Pascu , nu stiu daca poate fi numit hip hop … .a cantat ….CEVA … nu ma intreba ce ….

  3. 3
    teribilisimo Says:

    Da, de schimbare m-am cam prins si eu, dar tocmai ca nu mi-a placut schimbarea asta. Ca m-a luat prin surprindere e doar un amanunt, ca ma adaptez la surprize, dar surpriza a fost vulgarizarea piesei. S-o pui pe Maia Morgenstern sa-si arate chilotii ca sa rida lumea inseamna sa presupui ca idiotii aia din sala numai la asta rid. Si sa te duci sa teatru sa simti ca regizorul te trateaza ca pe un timpit nu e o senzatie placuta. In mare la asta se reduce sentimentul cu care am plecat de acolo.

    Cat despre Spiridon, nenicule, mai ca merita sa-l alerge Sofia pe scena cu furculita sa-i scoata un ochi. Poate ca a vrut sa spuna ceva Gelu Colceag facandu-l handicapat mintal, dar zau si pe cuvant daca am inteles ce anume. Poate ar trebui sa imi dea indicatii si mie, in public, sa imi zica ce trebuie sa pricep… E modernizat? Ca daca da, atunci asta se adauga la sentimentul de mai inainte. Daca asa vede el evolutia societatii, sau involutia, de la vremea lui Caragiale pana la vremea noastra, atunci ma insulta din nou, ca eu fac parte din societate, nu?

    Mda. Cred ca ar trebui sa schimb eu vreo doua vorbe cu regizorul asta! Cine crede ca e?!! ( joking😛 )

  4. 4
    KillerINC Says:

    avand in vedere cat de rau s-a „taranizat” , „manelizat” si „cocalarizat” tara asta …. la ce te asteptai ?

  5. 5
    Denisa Says:

    si lista continua cu „becalizat” si altele..Despre piesa, una peste alta mi-a placut, actorii de pe afis(mai putin unul, ca nu a fost pe scena :D) si-au dovedit talentul inca o data.Nu mi s-a scarbit gustul pentru teatru in ciuda interpretarii controversate datorita multitudinii de emotii transmise- mai mult decat orice alta forma de arta. Talentul lor a fost clar la polul opus cu unele „adaugiri” contemporane comerciale. Mi-a placut si mai vreau la teatru cat mai repede!

  6. 6
    sofia Says:

    Denisa, ai vazut „Tache, Ianche si Cadar”, „Legenda ultimului imparat” sau „Cumetrele”….pot sa mai insir, dar nu are rost! Ceea ce am vazut noi luni nu se compara nici pe departe! Cred ca dupa ce am vazut toate teatrele ce au venit in Pitesti de 6 ani incoace pot sa deosebesc un teatru bun de un teatru prost!
    Si un actot bun intr-o piesa pusa prost in scena, nu are farmec! Asta-i parerea mea! Fiecare cu sistemul lui de valori! Asta-i clar!

  7. 7
    pro spiridon Says:

    imi pare rau ca l-ati perceput asa de … pe spiridon fetelor…corect, nu te joci cu gustul omului, dar sunteti cam rele degeaba…cam asa e copilul orfan din ziua de azi, neiubit, inceraca sa supravituiasca cum il lasa cei din jur..atat, nimic mai mult…nu mai fiti asa ofensate,ca nu va face voua bine..si pana la urma actoriceste vorbind, e bine ca v-a emotionat, chiar daca si negativ, inseamna ca si-a facut mai bine decat ok treaba

  8. 8
    teribilisimo Says:

    Hai sa incerc sa nu fiu rea degeaba🙂 si sa iti spun de ce nu mi-a placut Spiridon.
    Nu zic ca n-a fost jucat bine, conform indicatiilor regizorale. In schimb indicatiile alea au facut ca Spiridon sa para un copil rasfatat si intarziat mental.
    Intra in scena Spiridon, trece alergand pe langa Jupin Titirca si, in loc sa se opreasca si sa-i spuna ce are de spus, ajunge in capatul celalalt al scenei si tropaie ca bezmeticul in stilul manjilor sau al copiilor rasfatati care bat din picior cand ceva nu le convine, si striga de acolo ce are de spus, sau se intoarce apoi langa stapan’su pe langa care galopase inainte. Si nu face asta o singura data. Iar eu nu pot asocia miscarea asta decat cu rasfatul exagerat sau… cum ziceam, cu retardul.

    Si Spiridon o fi el orfan, o fi el lenes, o fi el smecher, dar retardat nu era in original. Si numai rasfatat nu putea fi, in situatia data de piesa. Asa ca… ceva nu se potriveste. E exagerat, aiurea, ca si cum vine din alta piesa.

  9. 9
    pro spiridon Says:

    ok.parerea ta.asa ai inteles tu.eu am gandit ca ii era pur si simlu frica de stapan, de o eventuala bataie,nu e nici un semn de retard acolo, ok, unii empatizeaza ,altii nu,e o comedie nu o tragedie, si nu trebuie luata asa de personal.tot ce vroiam sa spun e ca mi s-a parut mult prea agresiv tonul tau si al sofiei si pana la urma vorbim de niste oameni care au jucat niste roluri, si de un regizor….tie nu ti-a placut, altora le-a placut.E ca si cum ar lovii cineva in tine,in blogul tau , dar nasol de tot, te-ar face varza,e cam aceeasi chestie, nu cred ca te-ai simtii ok cu asta. parerea mea.

  10. 10
    teribilisimo Says:

    Am stat sa re-citesc ce-am scris, pentru ca uneori pot avea un ton agresiv, sau poate „mult prea agresiv” cum spui tu, fara sa imi dau seama, dar nu l-am gasit. Nici in articol si nici in comentarii.

    N-am luat-o asa de personal si iertare daca am suparat prin parerea mea, care de altfel nu-i decat atat, ca si a ta.

    N-am lovit, n-am improscat, n-am muscat arbitrar doar ca sa dau de singe. Chiar am zis pe undeva ca mi-a si placut mare parte din piesa, si culmea, ca o comedie, m-a si amuzat.

    Dar continui sa spun ca nu am inteles si m-a enervat spiridon. (aici sunt de acord cu tine, actrita si-a facut bine treaba. interpretarea regizorala a personajului ma zgarie in amintiri.) Si ca m-am simtit insultata ca regizorul ma crede destul de involuata incat sa apeleze la artificii ca sa ma amuze. Artificii cum sunt chilotii sus numiti. Imi pare rau ca nu ma lasa sa decid ca e suficient jocul maiei sa ma aduca in sala, ca e destul felul in care da replicile sa ma faca sa rid. Nu-mi trebuie ass shaking. Nu e un atac, e doar opinia proprie.

    Si poate ca n-am spus-o destul de clar. Actorii au fost superbi.

  11. 11
    alex Says:

    Nu, teribilisimo !La inceput ai facut o cronica foarte cinstita!!!Asa e !Spectacolul ESTE jenant de vulgar!SI PROST!Este o susa ordinara si punct!!!Morgenstern este penibila si punct!Toata lumea din sala gindea asta !Faptul ca tu ai si curajul sa o spui, demonstreaza ca ai bun simt!Nu trebuie sa gasim argumente si sa dai inapoi ca actorii au fost…superbi…NU! Actorii au facut o SUSA sa cistige Bani!Nu are legatura cu nici un caragiale si nici macar cu teatrul!a vazut cineva O noapte furtunoasa cu Oana Pellea in veta si cu iures in chiriac de la odeon??PELLEA ERA GENIALA IN VETA!si ridica saliile in picioare de aplauze, fara pic de vulgaritate.Iar spectacolul era Teatru si Caragiale!


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

