Vreau si eu sa rezerv un ziar, va rog…

Sunt fericita sa anunt ca piticul de calculator s-a intors la munca si nu ma lasa sub nici o forma sa ma concentrez la ceva. Bate sinele alea de tren cu mare dedicatie. Sau da cu un tirnacop intr-o piatra incapatinata. Era cat pe ce sa zic ‘topirnac’. E.. o gluma de familie 🙂 Frate-meu avea un talent la chestii de-astea cand era mai mic.

 Oricum, e o placere sa aud din nou piticul muncind. Ca un vechi prieten care vine in vizita. Apropo de prieteni care vin in vizita, tot astept niste prieteni sa vina sa mai joace un Cluedo cu mine, dar astia fac gripa in familie, nu ies din casa. Si nici nu primesc vizitatori, de, chestie intima gripa asta. O fac doar ei doi.

 Asa ca, neavand ce face, mai citesc cate ceva. Am terminat o carte de copii (alea imi plac, ce sa fac?) de fantezie, superba. Abia astept sa citesc urmatoarele doua din trilogie. Sunt de Philip Pullman, prima se numeste… yayx! am uitat… adica stiu cum se numeste filmul, Busola de Aur, dar cartea…aaa, da, Luminile Nordului, prima carte din trilogia Materiilor Intunecate. Cartea e scoasa de Humanitas, acum vreo doi-trei ani, dar nu s-au obosit sa mai traduca si urmatoarele doua, fiindca, nefacandu-i deloc reclama, probabil nu s-a vandut grozav, dar cu aparitia filmului, au reeditat-o. Treaba e ca eu o tot caut de cateva luni bune si cand in sfarsit am gasit-o (fiindca s-a reeditat, evident), am fost incantata, dar acum ca am terminat-o… ce fac? Citesc urmarea in engleza? Nici nu poate fi vorba sa astept pana se hotaraste Humanitas sa traduca si sa editeze celelalte doua carti… Asa ca o sa o imprumut de la seful meu care are o multime carti interesante (si multe de copii – ce-i drept, cu un motiv intemeiat are carti de copii, nu ca mine).

Dar cum pentru moment am terminat-o, fiindca n-o puteam lasa din mana, si cum nu am urmarea, am inceput o alta carte… De fapt am inceput 3. Primele 2 nu m-au prins in actiune deloc, asa ca deja le-am abandonat dupa primele 15-20 de pagini. Poate nu e momentul pentru ele. Deja renuntasem la ideea de a mai incepe una si ma gandeam sa vegetez in fata televizorului urmatoarele cateva seri, pana cand, de pe masuta din sufrageria parintilor mei o carte cu un titlu interesant m-a fluierat si mi-a atras atentia. Se numeste „Asteptau pe cineva mai inalt”, scrisa de Tom Holt si dupa primele 20 de pagini n-am putut s-o mai las 🙂 E chiar interesanta. Bine, n-am ajuns aseara decat la pagina 84, dar cum termin de scris, ma apuc de citit 🙂

Dar uite unde am ajuns si de fapt eu intrasem sa va spun cu totul altceva. Era sa spun ‘alta poveste’ dar e adevarat, nu e poveste. Cu tot cititul si uitatul la televizor, am ajuns la un moment dat sa vad o reclama la ziarul Cotidianul care „luni, 21 ianuarie, vine cu primul volum din Enciclopedia Familiei, la un pret extraordinar” si nemaiintalnit de .. nu mai stiu, ceva de genul 4,99 lei. Undeva pe langa 50 de mii. Mic, asa-i. Doar primul volum. Doar ca… ziarul nu prea exista, cu tot cu enciclopedie. Decat daca o stii pe vanzatoare, care ti-l da pe sub mana. Altfel, te duci bezmetic intreband din chiosc in chiosc, luni dimineata: „Aveti Cotidianul?” Raspunsurile vin intr-o varietate limitata de feluri: „Nu.” sau „Nu mai avem.” sau „Am comandat numai pentru clientii fideli.” sau, vazandu-l pe taraba si cerandu-l, ai surpriza sa ti se spuna „E rezervat!”.

Asta e buna! stai si-ti zici. Alerg dupa un ziar? Dar ce, e marfa de contrabanda, sa se dea pe sub mana? Ce m-o fi apucat sa vreau eciclopedia? Si totusi… mai incerc un chiosc. „Aveti Cotidianul?” intreb, uitandu-ma la el. „A, stiti, il pastram pentru cineva” vine raspunsul. „Va aduc maine”. Vrea sa scape de mine, imi zic. Se vede treaba, asta vine cate un exemplar pe zi, numai cu comanda prealabila, nu e ca orice ziar. Ceea ce inseamna ca ori pun mana pe el acum, ori ma declar invinsa.

Pana la urma am reusit. Sunt fericita posesoare a unui ziar Cotidianul si a primului volum din Enciclopedia familiei. Si a unei reviste de amenajari interioare, doua reviste cu integrame si un ziar local. Astea asa, de umplutura, ca oricum nu-s interesante. Dar altfel, nu obtineam ziarul. A, si un bacsis de un leu cincizeci lasat vanzatoarei, care a spus ca lunea viitoare imi retine un exemplar din Cotidianul 😉

Deci luni mi-am rezervat un ziar! Vreti si voi unul? Ca stiu eu pe cineva.. 🙂 Se rezolva imediat. 😉 Am pile 😀

7 Comments »

  1. 1
    dani Says:

    misto ganduri scrise 🙂

  2. 2
    sofia Says:

    dia, da, avem girpa, suntem egoisti, nu-ti dam(oricum am realizat ca eu o sa fac gripa in fiecare an…..sunt „receptiva” la scoala)!
    Encicclopedia aia minunata o cautam si eu, dar cum a fost prima oara cand iesi si eu gu gripa mea pe afara nu m-am uitat sa vad ce mi-a dat vanzatorul…si am plecat acasa..cu FRIDA KAHLO…., tot de la cotidianul

  3. 3
    teribilisimo Says:

    Asa deci, eu am avut noroc, ca mai era o versiune de ziar cu carte, nu cu enciclopedie 🙂 hihi.

  4. 4
    nlive Says:

    da, mai era o versiune cu carte,de fapt cu revista si pe aia o dadeau la liber chiar te rugau dar nu sunt sigura daca era cotidianul sau ceva asemanator. nici macar nu e o carte, e ceva acolo

  5. 5
    teribilisimo Says:

    Era o carte, cu Frida, pictorita aia sud-americana despre care am vazut un film, care avea sprancenele unite si era militanta pentru doctrina comunista. Vezi ce descriere exacta am facut? 🙂 Am vazut-o si azi in geam la chioscul de ziare. Dar nu stiu daca am chef sa dau 12 lei sa cunosc viata Fridei, dupa ce am vazut si filmul si mai ales avand la dispozitie magnificul internet dupa care pot afla cam orice ma intereseaza…

    A si.. sa nu uit, multumesc frumos 🙂

  6. 6
    daniela Says:

    deci de-asta nu a gasit maica-mea minunatul ziar … multam de pont, o sa ma duc sa fac rezervare 😀

    daca tot suntem la capitolul asta si vad ca esti o persoana informata si cu legaturi prin underground-ul tarabelor de ziare … ai vreo idee de ce nu mai apare revista Tabu? la o saptamana dupa ce mi-am luat ultimul numar am inceput sa resimt lipsa acuta (da, e o dependenta) … si acum deja e 20 trecute din luna asta SI NU MAI APARE …

  7. 7
    teribilisimo Says:

    Umm… n-am idee…
    Nu prea cumpar reviste ‘mondene’. Dar am intrat la ei pe site si ultimul numar e din noiembrie anul trecut… Sunt cam lenesi cu actualizarea, poate au fost lenesi si cu editarea revistei.

    Dar m-au pus sa completez un studiu online.. Adica nu zic, si eu am fost de acord, dar cand au inceput sa ma intrebe daca am mixer electric si daca vreau sa-mi cumpar masina sau televizor in urmatoarele 12 luni sau daca planuiesc sa fac credit imobiliar, am inceput sa ma intreb ce legatura are asta cu utilizarea internetului ca sa citesc reviste online (ideea de baza a studiului, din cate am dedus).

    Oare fac statistici de genul „cei care fac credit sa-si ia o masina noua, dar mai au una acasa, nu au mixer electric, vor sa-si cumpere combina audio si castiga intre 23,7 si 25,9 lei pe luna intra pe net de acasa in proportie de 25% si prefera sa downloadeze jocuri decat sa citeasca reviste online” ???? Tare specifice criteriile alea domle, ca sa stie revistele cui sa se adreseze si ce reclame sa bage intre foi.


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

