Viena. Episodul 2. Cu cateva poze.

Asa, ziceam ca revin cu jurnalul de bord si alte detalii. N-am stat destul in Viena incat sa pot sa va spun ce sa vizitati (cu exceptia gradinii zoologice, la care vreau sa mai merg intr-o zi calduroasa), asa ca am sa va spun si eu ce stiu si ce am vazut si detalii legate de drum.

Am plecat pe 2 ianuarie la ora 3:30 dimineata, cu masina, si am ajuns la 16:45 in Viena. Ce-i drept, circulatia din tara a fost destul de libera, fiind 2 ianuarie, si s-ar putea ca vara sa nu fie chiar asa de rapid de traversat, dar nici zone cu zapada si gheata pe Valea Oltului nu vor fi vara.

Facusem rezervari la Etap Hotel din Viena cu vreo luna si ceva inainte (53 euro camera doua persoane, plus 10 euro mic dejunul pe zi), asa ca am luat cu noi foaia printata cu confirmarea rezervarii. Cardul cu care am facut rezervarea mai e important, buletinele… si asigurari medicale ne-am mai luat noi. Iar pentru masina toate actele necesare, si GPS imprumutat de la un coleg, care nu prea a functionat – oare parbrizul nostru e cumva ecranat si de-aia?

Deci, ziceam ca am facut cam 13 ore pe drum, cu o reumplere de rezervor pe drum – cel mai bine inainte sa iesi din tara, ca oricum ai trecut de jumatatea distantei cand ajungi la granita. Distanta fiind de vreo 960 de km din Pitesti, pe ruta standard (Nadlac). La granita am luat vignette pentru 10 zile (14 euro, se poate lua si in lei si in forinti, desigur, si probabil mai ieftin). Vreo 10 -12 km mai incolo in Ungaria nu mai aveam semnal la mobil (asta ca nu aveam roaming, ca daca as fi avut ar fi trecut pe reteaua lor cu mult mai ianinte, imediat dupa granita).

Autostrada e la vreo 60 de km de granita. Cam 160 de km apoi pana la Budapesta, unde schimbi autostrada, si inca vreo 185 de acolo pana la granita cu Austria. Acuma pe autostrada, atunci cand zice ca e radar, chiar e, asa ca trebuie sa mergi cu viteza legala sau iti face poza. Si cand vezi un fulger scurt in fata si nu stii de unde a venit, de acolo e.

Odata ce ai trecut granita in Austria mai sunt de mers vreo 60-70 de km pana la Viena, iar dupa primele 15-20 de minute de mers intri pe o portiune tare naspa de pe Ost Autobahn unde invit pe oricine la un exercitiu de caligrafie in masina. Chiar un test de caligrafie. Daca reusiti sa faceti vreo litera dreapta cat mergeti pe acolo inseamna ca ati studiat caligrafia cu un profesor japonez de vitza nobila, ceva, ca altfel e imposibil.

Si am ajuns. La hotel intri frumusel in parcare, nu lasi masina afara ca nu-i voie. Apesi butonel, iei biletel, intri in parcare, si te duci apoi la receptie unde nici nu-ti trebuie foaia cu rezervare daca ai cardul cu care ai facut rezervarea. Si apoi iti da codul cu care sa intri in camera. Si cu care intri si din parcare (subterana) in cladire, daca nu se intampla sa iasa nimeni cand esti tu in fata usii.

Apropo de ‘nu lasi masina afara ca nu-i voie’, in urma atentionarii primite de la cineva patit care nu si-a mai gasi masina unde o lasase fiindca i-a fost ridicata, n-am parcat masina pe spatiile de parcare marcate pe marginea strazii, ci am dus-o mereu in parcari subterane. Si ideea a fost „mai bine dam 3,50 euro pe ora decat 200 euro sa recuperam masina”. Apoi am auzit – de la altii care au intrebat – de ce austriecii pot parca pe spatiile marcate pe strada si noi nu – se pare ca e o taxa care se plateste undeva. Mda, are sens. Oricum, parcari subterane exista cam peste tot.

Traficul in viena e spectacular pe langa Bucuresti. Nu e sufocat, desi sunt multe masini, multe semafoare (dar foarte rapide), multe strazi, n-am vazut nici un ambuteiaj, nicaieri mers bara la bara. Am vazut multe parcari, multe pasaje si autostrazi. Ba un pasaj le intrece pe toate pe care le-am vazut pana acum, avand undeva intre 2 si 4 km lungime.

Si cam atat. Si cateva poze, cate am putut face pana sa-mi inghete degetele pe aparat. 🙂

3 Comments »

  1. 1
    sofia Says:

    Vienna e un oras frumos, merita sa mergi:D ! Faine poze!

  2. 2
    sofia Says:

    A, si GPS-ul care se tot pierde …..e de la Andrei?:D

  3. 3
    teribilisimo Says:

    nu 🙂 poate ca al lui andrei ar fi mers, dar nu l-am luat de la el. alt GPS, alta treaba. si cum ziceam, s-ar putea sa fie si de la masina… nu-s sigura ca e GPS-ul, dar cel putin acum stim daca vrem sa ne luam unul, ca trebuie testat in masina noastra intai, ca altfel n-are rost.

    asta a mers cam o treime din drum. la un moment dat, pe autostrada dupa budapesta se trezea ocazional ca vede satelitii si incepea panicat si sacadat, cum vorbeste GPS-ul: „dupa o suta de metri virati la dreapta” (autostrada era fix dreapta, fara nici o iesire in momentul ala, nimic spre dreapta decat camp). dupa care: „reconfigurare traseu”. apoi, in urmatoarele 20 de secunde: „semnal GPS inexistent”. Inca 3 minute mai tarziu se trezea iar: „mergeti cinci zeci de metri si virati la dreapta” dupa care 30 de secunde mai tarizu „continuati inainte o suta doua zeci de kilometri”. apoi se razgandea iar: „mergeti cinci zeci de metri si virati la dreapta”

    pana la urma l-am inchis. aveam de ales intre a-l arunca pe fereastra (la dreapta, dupa 50 de metri) si a-l inchide, si cum nu era al nostru… am zis sa nu-l aruncam.


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

