Mallurile din Dubai

Banuiesc ca nu e nici o surpriza daca va spun ca si Mall-urile, ca si orice pe aici, sunt mari. Si cand spun mari… vreau sa spun vericule, nu se mai termina! Primul in care am fost era Mall of the Emirates. Ala cu partia de ski. Deci nici macar nu mai trebuie sa va explic cat e de mare, daca are o partie de ski inclusa, nu-i asa? Mallul asta arata ca un mall de care stim si noi, cam ca orice Mall standard de acasa, doar ca de vreo 4 ori mai mare. Poate mai mult, cine stie. Pe langa partia de ski de care stiti deja, mai e si un parc de distractii inauntru in mall. Si nu ma refer la un stand de tras la tinta si un carusel mic cu caluti, ci la un adevarat parc de distractii, cu bumper cars, pista de bowling, multe masinarii si distractii, mese de biliard si alte nebunii pe doua etaje. Treaba e ca nu le-am facut poza, poate azi… Asa ca n-am cum sa va arat Magic Planet (asa ii zice parcului de distractii din mall). Am facut totusi poza cu zona verde din mijlocul mallului, si fantana arteziana de acolo.

 Al doilea mall e cel cu infatisare de bazar pe care vi l-am aratat in primele poze, Medinat Jumeirah, si tot acolo au avut si dansul pinguinilor 🙂 Nu va mai pun poze cu el, ca deja a aparut infatisat frumos intr-un numar de poze. Asta nu e foarte mare, dar e suficient, si e intortocheat si nu mai stii pe unde esti pana gasesti un panou de-ala cu steluta atotstiutoare care iti spune „you are here”. Iar pe afara, pe langa lacul artificial care-l inconjoara ca santul de aparare al unei cetati, sunt terasele cu restaurante. Acum e si un brad mare impodobit, ca vine Craciunul. hai, totusi, sa pun o poza si de acolo, macar cu bradul, ca pe ala nu vi l-am aratat.

  

Si ramane sa va arat poze din al treilea mall in care am fost. Al treile mall e mare cam cat un cartier, ca sa fiu sincera. Ne-a luat cam o ora sa mergem dintr-un capat in celalalt, fara sa ne oprim la magazine, doar sa facem poze. De fapt, dupa ce mergi 3 km prin mall nu prea vad cum ai mai avea chef de cumparaturi. Si fiindca ne lasasem masina la un capat al mallului, a trebuit sa ne intoarcem. Dar la intoarcere am luat masinuta care te putea duce dintr-un capat in celalalt. Nu cred ca am mai fi ajuns pe picioarele noastre oricum 🙂 Noroc ca se gandisera ei la asta si exista masinute care te plimba inauntru in mall.

Mallul asta debuteaza cu 21 de sali de cinema plus una 3D la care am vazut Beowulf. Il vazusem si la cinema la noi, dar nici nu se compara un film vazut 3D cu filmul vazut normal, 2D. Clar toate filmele de actiune ar trebui facute 3D. Cand incepi sa te feresti de dintii dragonului sau de sagetile trase spre tine, sau te faci mic de tot sa nu te nimereasca bolovanul, iti dai seama ca ai vazut cu adevarat un film. Pe langa experienta 3D am mai avut o experienta amuzanta la film, cand, puritani cum sunt, oamenii au cenzurat vreo 3 scene in care eroului principal (animat, de altfel!!) i se vede fundul. N-au avut nici o problema cu trupul superb desenat al angelinei jolie, insa 🙂 acolo n-au cenzurat.

Este apoi impartit (mall-ul, desigur) in zone geografice. Prima e China, mare cat China, as putea mentiona, si frumos decorata cu motive chinezesti, plus o corabie in marime naturala. In fiecare zona culturala se descrie o realizare a civilizatiei respective. Aici era vorba de corabiile chinezesti care aparusera mai inainte, erau mai mari si mai bune decat alea europene. In a doua poza vedeti de fapt o comparatie intre o nava chinezeasca si cea cu care Columb a ajuns in America. (aia mica e a lui Columb :))

 

Urmeaza zona indiana, unde sunt numai coloane albe si unde au ales sa descrie ca realizare indiana un ceas, sau mai bine zis un mecanism complicat si mare care indica ora si ziua. Iar in cealalta parte  salii centrale indiene au un elefant (nu e real, dar e in marime naturala).

  

Zona persana, magnifica…

  

Zona egipteana (unde ne-a ajuns foamea si am ramas sa mancam), tunisiana (unde tavanul e pictat sa imite cerul si se vede superb) si andalusia (de unde am luat masinuta inapoi, asa ca n-am ajuns chiar pana la capat, am pozat doar intrarea in andalusia, pe arabul zburator). Deja prea multe, asa ca le grupez ca nu mai am timp 🙂

     

Si asta e Mall-ul cel mai intins pe care l-am vazut vreodata. Cel putin pana acum. Ma astept sa fie pe aici prin jur altele si mai mari, cine stie…

Ma duc sa caut 🙂

1 Comment »

  1. 1
    dani Says:

    foarte frumoase pozele


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

