Alte prime impresii, si bere de contrabanda

Primele impresii le uitasem pana am terminat titlul. Acum mi le-am adus aminte, nu va faceti griji, ca doar nu va scriam doar asa, sa va spun ca am uitat ce vreau sa va scriu. Dar as fi putut, ce-i drept… mai ales ca deja nu mai tin minte despre ce voiam sa vorbesc… memoria asta… cand am mai mare nevoie isi ia vacanta si-mi scrie o vedere ca e bine mersi, dar departe. Stiti voi, cum zice .. cum il cheama?… ala de canta bine si frumos, dar de fapt nu prea canta, ca aproape vorbeste, dar macar vorbeste bine si repede. 🙂 Ok, ok, ma jucam, Pavel Stratan era, si ce zicea era ca are memorie, numa’… nu stie unde-o tine.

Acuma, mai stiti ce voiam sa va zic? A, inca nu va zisesem? Ei, asta e, s-a pierdut! Daca nu v-am zis, acuma nu mai stiu.

Hai, bine, sa mai vedem alte impresii. Pai.. stiti ca musulmanii nu mananca (scuzati-mi expresia) carne de porc. Asta e, ziceti-i cacofonie, dar altfel nu aveam cum s-o spun. Parca ce, asta ar fi singura cacofonie? Sunt si altele si mai comune, ca monica columbeanu, si nu se plange nimeni.

Asa, eram la musulmani, care nu mancau carne. De porc. Asa ca in supermarket ori lipseste cu desavirsire, ori e intr-un raion separat, unde scrie mare CARNE DE PORC (nu-n romana, evident, in virguleasca obisnuita cunoscuta – atunci cand e citita – drept araba, si in engleza). Si dedesubt, in caz ca ai facut testul de inteligenta si ti-a iesit negativ, cum zice o insigna pe care si-o doreste Umf, scrie la fel de clar „NOT FOR MUSLIMS”. Daca nu stii ca tu, ca musulman, nu mananci porc, macar sa stii ca esti musulman si ai scapat, n-ai facut cine stie ce pacat ingrozitor cumparind sunculita sau carnaciori. Daca nu stii nici macar ca esti musulman, nu lua in seama ce scrie acolo, ia si cumpara – e bun. Daca nu cumva iei prostii, ca mine, care desi stiu sa citeshte in englezeshte, nu stiu sa si intelege ce citeshte, si iau „brown sugar ham” fara sa ma gandesc macar sa ma gandesc ca zaharul si sunca nu fac pereche buna si ca va fi o sunca dulce!!!!

Dar sa lasam carnea de porc, fiindca macar asta se mai gaseste, nu-i broblem. Nu e in marketul asta, e in celalalt. Undeva tot gasesti tu. Ce-i imposibil de gasit la magazin e berea. Sau orice alta bautura alcolica. E o intreaga nebunie ca scoasa din filmele cu Louis de Funes sa faci rost de bere (asta din povestite, ca de vazut n-am vazut, dar va povestesc si eu la rindul meu). Pai, nu e ilegal sa ai bere, decat daca esti musulman, desigur. Dar, daca nu esti, si cred ca jumatate din populatia din Dubai nu e ca nu-s autohtoni, atunci teoretic ai voie. Daca ai de unde!!! (Da, am zis intr-un final unde sunt, ca oricum v-ati prins singuri dupa pozele cu Burj al Arab si dupa mentiunarea pirtiei de ski la mall.)

Asa, revenim la bere. Sau mai bine zis la arabi si bere. Si multumesc sursei secrete pentru povestire, ca sa am si eu ce povesti. Buuun, ca sa va introduc frumos in atmosfera am sa va rog sa va ganditi la filmele in care se face contrabanda cu arme. Tu, Gigi Cretzu, te hotarasti ca vrei sa impusti/arunci in aer un cartier intreg (fiindca unu’ care locuia pe-acolo ti-a calcat catelul cu masina cand erai tu mic) si te duci la mafiotul local sa cumperi cele necesare. Mafiotul local nu stie cine esti tu si de ce vrei alea trei bazuci si ‘shpe mii de grenade, si te ia la puricat. Da’ sigur nu esti de la politie? Da’ de ce vrei tu bere…aa, pardon, bazuci si grenade? Da’ de la cine ai aflat ca el ar avea? Nu ca adica el are, dar daca ar avea, de unde ai auzit tu? Si dupa ce afla si ce note ai avut in clasa 1 la bastonase (desi el pe vremea aia facea virgulite, ca doar scrie virguleshte, cum am zis mai sus), se gandeste sa-ti dea berea.

Te duci tu spre masina lui linistit, ca sa iei berea, dar sare ca ars si striga intr-o engleza cumplita pe care abia o intelegi. Nuuu, nu aici! Glumesti? Daca ne vede cineva? Nenea, dar ai zis ca… Pai am zis, dar nu aici. Dar unde? A… stii parcarea aia de dupa blocul ala de 5 km mai incolo dupa ce faci dreapta la a doua intersectie? Umm?… o nimeresc eu?… Bine, atunci urmareste-ma la doua masini distanta. Pai.. sigur nu-i mai bine la trei? (zici tu in gluma, nefiind sigur ca vorbeste serios) Umm.. Cred ca si mai bine ne despartim aici si mergem pe drumuri diferite, daca ne urmareste cineva?! Si pleaca.

Si trei minute dupa ce se urca in masina si demareaza, reusesti si tu sa-ti revii: WTF?!! Ce-a fost asta? Asta e nebun? Pentru niste bere ma duce la mama naibii si ma trece prin interogatoriul lui peste prajit? Si cum raspunsul e da, pentru bere, te gandesti ca merita sa faci si urmatorul pas si te duci sa cauti parcarea aia.

O gasesti. E intuneric bezna acolo. Intri precaut cu masina si vezi o bricheta licarind dupa un stalp. Cineva isi aprinde tigara. Te indrepti spre stalp, intrebandu-te daca nu cumva ai ajuns in alt film, si acum o sa-ti sara in spate trei karatisti si sa te ia pe sus sa te duca la seful lor care vrea sa stie de unde stii tu de bere? Din fericire era doar tipul cu berea. Sau… pana acum tipul fara bere, ca nu ai vazut berea pe nicaieri.

Te-a vazut cineva?, intreaba el in aceeasi engleza cu puternic accent arab. Cine sa ma vada, ca e bezna aici!, zici tu, inca privind speriat in jur sa nu apara cineva ciudat. Stinge farurile! Le stingi. Te intrebi daca nu cumva ai nimerit intr-o scena de film cu mafioti italieni in vremea lui Capone. Dar cum nu auzi nici un ‘capisci’ de nicaieri, te gandesti ca poate nu… Iti face semn sa iesi. Te duci cu el spre masina. Poate ca totusi nu a fost o idee prea buna sa vii aici dupa bere… Ajungi la masina si deschide portbagajul, dupa o cercetare atenta in jur sa fie sigur ca nu e nimeni in zona. Acolo sunt cele doua baxuri de cutii de bere. Ii dai banii, ti le pune in brate si din doua miscari ajunge la volan si demareaza. Nu l-ai vazut niciodata!! Dar.. daca mai ai nevoie de bere… poti sa-l mai cauti! Esti de incredere! iti triga pe geam.

Sau mai bine iti aduci de acasa data viitoare…

*mentionez ca povestea e reala, dialogurile le-am adaugat eu si am mai modificat amanuntele, putin, pe alocuri, dar stiti voi… licenta poetica… sau licenta prozetica… tot una. Sa vedem daca sursa mea de inspiratie e de acord 🙂

2 Comments »

  1. 1
    ganjagirl Says:

    deci…ai umor! apuca-te de scris povesti arabice in still funny-hororr
    eu cel putin am ras la aceasta =))

  2. 2
    georgyana Says:

    eu as avea nevoie de sfaturi…cine se ofera…..id meu giorgianadulcica…..despre musulmani m-ar interesa…….


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

