Macaraua – animal national… si alte prime impresii

E a treia zi in orasul asta cosmopolit in care aud toate limbile cunoscute si necunoscute si mi-am dat seama ca n-am scris pana acum nimic despre el. M-am gandit sa scriu cand pun si poze, dar intai scriu, pun poze mai pe seara. Asta fiindca, desi n-as recunoaste-o daca ma intrebati, mi-e teama ca va fi complicat sa pun poze – n-am mai pus nici una, inca. Asa ca mai intai teoria, apoi imaginile.

Prima chestie pe care am realizat-o inca din taxiul care ne aducea de la aeroport e ca animalul national aici e macaraua. Langa fiecare cladire sunt legate una sau doua si par sa creasca mai inalte decat girafele. Nu ca as fi vazut girafe, altundeva decat alea de jucarie de la magazinul de copii din Mall si alea de la Animal Planet, dar la TV sunt cam de 25 de cm inaltime… Si cand zic langa fiecare cladire, chiar asa e. Toate cladirile sunt mai mult sau mai putin in constructie, si toate au etaje de la 20 in sus. Se pare ca stapinii grijulii isi urca macaralele odata cu cladirea, nu le lasa jos, pe nisip.

Alte animale n-am prea vazut pe aici. Un singur caine, intr-o curte, si doua pisici plimbarete. In rest… pasari mici prin copaci si greieri care se aud doar. Dar fiecare locuitor al cartierelor rezidentiale isi creste la usa casei cate doua masini. Una sport suparata, musai cu cutie automata, si una de teren, de urcat toata familia in ea.

Pentru o tara de nisip e al naibii de verde si de umeda. E cate un lac pe aproape oriunde ai fi, iar daca nu e lac, e piscina, iar daca nu e piscina e fintana arteziana, iar daca nu e nici fintana e cascada artificiala, iar daca nu e cascada e parc acvatic, iar daca nu e nici parc e marea, care e, slava domnului, destula! Si daca nici atata umezeala nu-ti ajunge atunci te saturi cu umezeala din aer care e tot timpul, dar ajunge in septembrie de peste 95% – norocul meu ca acum e decembrie! A, dar de plouat nu ploua. Doar o saptamana, in ianuarie. Grea viata pentru vinzatorii de umbrele!

Cine ne-a spus noua ca cifrele pe care le folosim sunt cifre arabe? Sa faca un pas in fatza, ca vreau sa ma lamureasca si pe mine de ce toata viata am crezut ca cifrele arabe sunt fix ca la arabi. Ei bine, am aflat un adevar esential: cifrele arabe nu sunt cifre arabe! Na! Arabii au alte cifre! Deci tovarasa invatatoare care m-ati invatat gresit, nota 3! Trei arab? Nici vorba, ca nu stiu sa-l scriu pe ala! Dar stiu ca 1 e ca o virgula, 2 e un fel de virgula intoarsa, 5 e ca un fel de zero si zero e un fel de romb punctiform. Si 4 e un fel de 3 intors invers si lungit in jos. Ati ametit de tot? Si eu!!! Si eram convinsa ca eu folosesc cifre arabe – adica pana la momentul de fatza lumea cifrelor avea doua parti mari – cifre romane, IVDCLM, si cifre ‘arabe’, 12345…  si alte cateva cuneiforme si maiase dar care nu prea mai sunt importante. Acum aflu ca cifrele arabe sunt cu totul altfel si ca ce stiam eu e gresit. Ce alte adevaruri crude imi ascunde lumea? Ca Mos Craciun nu exista? Ca iepurii nu fac oua de Paste? Ca laptele de tzaran e de fapt lapte de vaca? …

Sa trec de dramele vietii mele si sa va spun ca Mallul de aici e cosmarul oricarui sot sau iubit adus la cumparaturi de iubita lui, fiindca e de vreo 3-4 ori mai mare decat alea de acasa si nici n-are locuri de fumat. Dar, o parte buna e – are aer conditionat. Si daca nici 22-23 de grade nu va multumesc si vreti mai putin, cele -4 de pe pirtia de ski din Mall sigur reduc la tacere si pe cel mai mare critic al caldurii de afara. A, de fapt mai e inca o parte buna: in anumite zone sunt ‘playstation area’ si se pot opri in fotolii sa joace ceva.

Partea proasta e ca eu nu am avut pe cine sa chinui fiindca am fost singura. Si cum urasc cumparaturile de una singura, am sa va spun ca incununarea celor 4 ore petrecute in mall este un minunat clips de nas pentru inot. Da, ati inteles bine, in 4 ore eu n-am cumparat nimic altceva decat un clips de prins nasul ca sa nu-mi intre apa, la uimitoarea suma de… umm… stati sa transform in lei… cam 10 lei. Economia intruchipata daca ma trimiti pe mine singura la cumparaturi. Nu cumpar nimic, doar casc gura si … fac poze, cand am ocazia.

Hai sa vedem cum ma descurc sa si pun pozele aici…

Lasă un răspuns

